If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej
Vi har en Placidochromis sp. "jalo" som har lekt 2-3 ggr... ingen av gångerna har hon tuggat i mer än 5 dagar! Är de extra känsliga eller kan det bero på att hon är för ung?
Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngel
Tror bestämt att unga damen har lurat mig... ser ingen påse av format, men hon kniper väldigt och vill inte äta. kanhända håller hon på några yngel ändå
Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngel
Tror bestämt att unga damen har lurat mig... ser ingen påse av format, men hon kniper väldigt och vill inte äta. kanhända håller hon på några yngel ändå
Om det är få ägg/yngel brukar det vara riktigt svårt att se. Jag brukar försöka titta in genom påsen så brukar man kunna se ögonen på ynglen när det gått så långt.
Om det är få ägg/yngel brukar det vara riktigt svårt att se. Jag brukar försöka titta in genom påsen så brukar man kunna se ögonen på ynglen när det gått så långt.
Vi får hålla tummarna, har väntat länge på yngel ifrån dessa. En riktigt vacker och trevlig fisk
Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngel
Vi får hålla tummarna, har väntat länge på yngel ifrån dessa. En riktigt vacker och trevlig fisk
Tror inte denna art är annorlunda någon annan. Min gick tiden ut vid första försöket, men det är ju så många olika faktorer som skall falla på plats antar jag. Eller lite tur bara
Kommentar