Enda sen jag startade upp mitt 120 liter Tanganyika kar, så har jag inte riktigt varit nöjd med den. O nu vet jag varför.. Det är på tok för litet
Och om sanningen ska fram så har jag nog inte varit så super nöjd med mitt 600 l SA svartvatten heller.. Älskar verkligen SA biotop, men får nog aldrig riktigt till det.. När jag skaffade mitt 120 liters kar, så var jag sugen på att köra Sydamerikanska dvärgciklider i den. Fokusera mer på ett fullständigt svartvatten biotop. Men mycket nedfallna grenar, löv o rötter. Så jag kommer att göra mig av med alla invånare, samt all inredning i 600 liters karet o börja om på nytt helt enkelt. Jag ska försöka att inreda efter vad jag har sett ifrån bilder o filmer om Tanganyika sjön. Likaså i 120 liter karet ska jag inreda så likt som möjligt efter vad jag har sett ifrån Rio Negro. Lovar o svär att jag kommer att uppdatera vad som händer med mina projekt. Det första steget är som sagt att försöka sälja invånarna/inredningen från 600 liters karet. Med vänlig hälsning Micke.

Kommentar