Hemsidastrul

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Hemsidastrul

I helgen har hemsidan strulat lite. Det verkar inte som om felet ligger hos oss, utan snarare där vi har servern belägen (City Networks). Vi hoppas detta avhjälps snarast möjligt.

/Jocke
  • bossep
    Användare
    • January 2013
    • 2352

Ja vi har haft störningar på alla servrar hos dom. Såsom webb, mail, ftp och DNS. Även deras egen hemsida har då varit nere.
    Det är troligtvis problem med nätverket.
    Webmaster för Ciklid.org.
    Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

Kommentar

• Streamstone
      Användare
      • August 2013
      • 241

Trodde ett tag att det var min uppkoppling eller grus i paddan som var problemet. Ena stunden går allt fint å i nästa sekund hittas inte servern. Likadant på Zoopet märkte jag - samma serverplats och problem då misstänker jag.

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Ursprungligen postat av Streamstone
        Trodde ett tag att det var min uppkoppling eller grus i paddan som var problemet. Ena stunden går allt fint å i nästa sekund hittas inte servern. Likadant på Zoopet märkte jag - samma serverplats och problem då misstänker jag.
        Japp vi har samma som dem.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Bosse G
          NCS Medlem

• November 2013
          • 236

När jag går in på forum får jag upp någon konstig mobilvariant där jag inte kan se bifogade filer. Är det jag som ändrat någon inställning av misstag eller? (står Ciklid.org - Powered by vBulletin längst upp till vänster).

Kommentar

• Mikael W
            NCS Medlem

• August 2002
            • 8623

Ursprungligen postat av Bosse G
            När jag går in på forum får jag upp någon konstig mobilvariant där jag inte kan se bifogade filer. Är det jag som ändrat någon inställning av misstag eller? (står Ciklid.org - Powered by vBulletin längst upp till vänster).
            Också jag har denna vinter från och till haft detta problem.
            mvh
            Mikael W
            (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• bossep
              Användare
              • January 2013
              • 2352

Jag skall undersöka vad det här kan vara.
              Ni som har problem kan ni vara lite mer specifika än bara att det ser konstigt ut?

Kommentar

• Mikael W
                NCS Medlem

• August 2002
                • 8623

Ursprungligen postat av bossep
                Ni som har problem kan ni vara lite mer specifika än bara att det ser konstigt ut?
                Vad jag på rak arm kommer ihåg syntes fotografier inte, i stället en ikon som inte gick att öppna. För mig är det inget egentligt problem, det har hänt bara nån enstaka gång.

(En annan grej, kanske inte ett strul utan mer en kuriositet: Internetbanken jag använder har infört nån form av säkerhetsfunktion som går på automatiskt när man loggar in i internetbanken. Den hindrar åtkomst till NCS hemsida, och låser också facebook. När jag loggar ut ur internetbanken fungerar allt igen. Möjligen är detta bara här i Finland, eller kanske bara i min bank.)
                mvh
                Mikael W
                (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

och låser också facebook
                  Den funktionen borde finnas överallt!
                  Jag har inte haft några av ovanstående problem.
                  mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Bosse G
                    NCS Medlem

• November 2013
                    • 236

Ursprungligen postat av bossep
                    Tala bar om hur man gör en så kallad skärmdump och ge mig din mail så löser vi det.

Kommentar

• bossep
                      Användare
                      • January 2013
                      • 2352

Ursprungligen postat av Bosse G
                      Tala bar om hur man gör en så kallad skärmdump och ge mig din mail så löser vi det.
                      Om du har ett grafikprogram så trycker du på knappen för print screen det är lite olika för olika tangentbord.
                      sedan öppnar du ditt grafik program och gör en ny bild. Där efter klistrar du in. Det brukar bli bäst om man kör webbläsaren i fullskärms läge.
                      du kan skicka till bosse(snabelA)ccscr.com eller webmaster(snabelA)ciklid.org.
                      Jag kan kanske också hjälpa dig om du har skype. Mitt skypenamn är bosse_p, med bosse(snabelA)ccscr.com som email och land Guatemala (fortfarande tror jag).

Bosse

Kommentar

• bossep
                        Användare
                        • January 2013
                        • 2352

Ursprungligen postat av Mikael W
                        Vad jag på rak arm kommer ihåg syntes fotografier inte, i stället en ikon som inte gick att öppna. För mig är det inget egentligt problem, det har hänt bara nån enstaka gång.
                        Kan du göra en skärmdump och skicka till mig om du ser det igen?

(En annan grej, kanske inte ett strul utan mer en kuriositet: Internetbanken jag använder har infört nån form av säkerhetsfunktion som går på automatiskt när man loggar in i internetbanken. Den hindrar åtkomst till NCS hemsida, och låser också facebook. När jag loggar ut ur internetbanken fungerar allt igen. Möjligen är detta bara här i Finland, eller kanske bara i min bank.)
                        Det låter som din bank använder någon form av tunnel. Då försöker din dator att försöka skicka trafiken genom den.
                        Men jag är inte säker.

Kommentar

• bossep
                          Användare
                          • January 2013
                          • 2352

Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Den funktionen borde finnas överallt!
                          Jag har inte haft några av ovanstående problem.
                          Nu skall du inte var sådan!
                          Det finns många som lever på FB etc. och dom vill nog inte bli blockerade! Men jag förstår vad du menar....

Kommentar

Arbetssätt...