Psycho firre bortskänkes!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kawasa
    Användare
    • September 2012
    • 840

    Stockholm: Psycho firre bortskänkes!

    Hej jag har en Herichthys firre av okänt art, det är ingen cyanoguttatus eller carpintis tror jag i alla fall. Den här firren har nu utvecklat en pannpuckel och terroriserar alla andra i karet, han verkar gå på steroider. Han jagar andra som är dubbelt så stora som han själv. Han är ca 10 - 12 cm bara men tuffare än alla andra i karet, bl.a. ett Salvini par och min fullvuxna Herichthys carpintis hanne.

    Denna firre kommer nog bara kunna gå tillsammans med flowerhorns och liknande ciklider med samma temperament, bortskänkes mot avhämtning hemma hos mig i Tyresö.

    Klicka på bilden för större version

Namn: Psyco1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 66,3 KB
ID: 699261
    Klicka på bilden för större version

Namn: Psyco2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 55,9 KB
ID: 699262
    Senast redigerad av Kawasa; 04 November 2013, 18:08.
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.
  • Kawasa
    Användare
    • September 2012
    • 840

    #2
    Jag tror inte att det ska vara någon fara ifall man har lite tuffare ciklider än Caprintis och Salvini, går nog säkert ihop med Dovi, Jaggar eller Red Devils i ett akvarium större än 550 liter
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

    Kommentar

    • Kawasa
      Användare
      • September 2012
      • 840

      #3
      Annonsen kan raderas, balansen är återställd och nu när det finns en ny "herre" på täppan så verkar han inte längre bry sig om att jaga de andra längre, de minsta fiskarna ignorerar han helt.
      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

      Kommentar

      Arbetssätt...