Tja, så var det hänt som aldrig skulle hända! Tror det är det första karet på trettio år som sprang läck. Upptäckte en liten vattenpöl nedanför karet och trodde först att det var fiskarna som hade skvätt ut vattnet. Men pölen blev något större och då upptäckte jag att det var blött i nedre kanten på karet. Fram med vattenslang och började tömma karet samtidigt som jag plockade ut alla rötter och lade ner dem i karet bredvid. När vattenståndet var lågt och inga rötter eller stenar och växter var kvar så gick det lätt att fånga upp all fiskar och de fick bo i karet bredvid.
Nu blir det lite enklare att besluta var jag ska bygga en akvarieställning. Så det var väl det som behövdes för att trigga igång ställningsbyggande och akvarieflyttande!
Så bort med den tunga bänken och dit med en snart nybyggd ställning för 2st 375 liters alukar!
Nu blir det lite enklare att besluta var jag ska bygga en akvarieställning. Så det var väl det som behövdes för att trigga igång ställningsbyggande och akvarieflyttande!
Så bort med den tunga bänken och dit med en snart nybyggd ställning för 2st 375 liters alukar!
Kommentar