citat:Ursprungligen skickat av The Jaguar King II
Har ett 300 akvarium med 4 jaguar ciklider, och två zebra ciklider med ca 30 yngel kläckta idag, och två rödciklider, och två öron ålar.
Problemet är att två av mina jaguar ciklider oxå ska ha kids, du har lagt typ 1000 ägg, och vaktar som galna, och jag vet ej men om jaguar hanen blir lika arg som sebra cikliderna blir när äggen kläckts så lär alla andra fiskar kunna ta farväl av sina liv, han e ca 25 cm och har STOR mun.
Har ett 300 akvarium med 4 jaguar ciklider, och två zebra ciklider med ca 30 yngel kläckta idag, och två rödciklider, och två öron ålar.
Problemet är att två av mina jaguar ciklider oxå ska ha kids, du har lagt typ 1000 ägg, och vaktar som galna, och jag vet ej men om jaguar hanen blir lika arg som sebra cikliderna blir när äggen kläckts så lär alla andra fiskar kunna ta farväl av sina liv, han e ca 25 cm och har STOR mun.
Det är svårt att säga generellt vad som kommer att hända eftersom det verkar variera ganska mycket hur aggressiva fiskarna är, det enda jag vet är att min jaguarhane också är 25cm och att han definitivt inte är att leka med då det finns yngel i karet... Jag har faktiskt aldrig lyckats hålla några andra ciklider i samma kar då mina fiskar leker, så snart ynglena har blivit frisimmande så har de börjat tokattackera alla andra ciklider och det har alltid slutat med att jag har varit tvungen att byta in fiskar...
Men nu ska jag inte skrämma ihjäl dig, ta problemen som de kommer...
Har du tur så fungerar det bra, har du otur så blir det slakt...
Mvh Fredrik Isaksson
Kommentar