citat:Ursprungligen skickat av walle_1
Det ser ut som jag måste skeppa iväg fiskarna snart för blir dom lite större så slår dom väl ihjäl varann. Ska ringa zoo:t på onsdag. Har han inte fått tag på eller inte kan så säljer jag tre jaggar och sebraparet och skaffar ett ormhuvve och ett lass växter som han kan bo i.
Det ser ut som jag måste skeppa iväg fiskarna snart för blir dom lite större så slår dom väl ihjäl varann. Ska ringa zoo:t på onsdag. Har han inte fått tag på eller inte kan så säljer jag tre jaggar och sebraparet och skaffar ett ormhuvve och ett lass växter som han kan bo i.
Vilken hane ska du spara?
Den största? den vackraste? den med tuffast beteende?
Om ormhuvvet är litet så kanske det kan vara bäst att spara den minsta av jaguarerna, då slipper du gorma med att dela av karet som du pratade om tidigare. Men om den största har det tuffaste beteendet så skulle jag givetvis ha sparat denna istället om jag var dig. Beteendet framför utseendet, så tänker jag. Det var pga detta som lill-jaggan byttes in, den var extremt mycket vackrare än vad den stora hanen var i samma storlek men beteendemässigt så var den en "wimp" medan den stora hanen alltid har varit mer eller mindre kung i karet.
Mvh Fredrik Isaksson
Kommentar