Tanganyika i 300 Liters hörnakvarium?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
I mitt 330L ( 60 högt ) hörnkar går det Nigripinnis, Flavipinnis, en ensam Calvus och några S. Polli. Fungerar bra.-------------------
MatsKommentar
-
Inget att fundera på, KÖP akvariet!
Tycker du har fått riktigt bra förslag på firrar. Angående N.leleupi så är de inte nämnvärt aggressiva mot andra arter men jag hade skippat dem om du vill ha Xenotilapia, vill man ha fler än en så brukar man behöva ha ett gäng för att de inte ska slå ihjäl varandra. I det karet skulle jag tippa på att det behövs minst 6st gärna fler för att vara på säkra sidan. De lever som sagt helt ensamma i naturen (bildar endast par under ett fåtal veckor vid lek).
Mastacembelus ellipsifer är jag också riktigt sugen på.Kommentar
-
Karet är tingat! Skall hämta möbeln nästa vecka och renovera upp den lite först och sedan karet.
Nu är de julafton igen!!!Kommentar
-
-
Det låter som ett kul kar! Jag gillar verkligen hörnkar. Just rovisar har jag inte nån speciell erfarenhet av men det borde dock gå finfint med massa Troffar däri. Dom tycks ju mest simma i klungor härhemma iaf.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
ja det var min första tanke också. Men jag tycker tyvärr att dessa fiskar känns helt ointressanta... Svär väll i kyrkan när jag skriver så men...Kommentar
-
Troffar är inte för alla. Så är det bara
Det tråkiga med troffar är att man väljer bort så mycket annat på grund av maten.
Själv funderar jag att ta en sväng till Nol idag. Det fanns nya altosar!Kommentar
-
Kommentar
-
Whiskeydrickar fåtöljen åker snart ut för att göra plats åt ett nytt hem för afrikaner.... (Ingen fara de står en till fåtölj bredvid.)
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nu får man krypa till korset.
I iverns hetta över ett nytt kar så har jag räknat alldeles galet på volymen!
Jag var för snabb och tänkte "hm ett hörnkar, det är en halv fyrkant alltså en halv kubik om väggmåtten är 1x1 meter".
Men höjden är ju följaktligen enbart 60 cm så Mao är karet "bara" på ca 300 Liter...Kommentar
-
Jag kan ändra rubriken på tråden om du vill?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar