Snygga sebraciklider?
Kollaps
X
-
-
-
Gissningsvis är det en recessiv allel precis som hos elfenben dvs. korsar man en platina med en bandad blir alla bandade och skaffar man sedan ungar från dessa blir 1/4 platina på klassiskt mendelistiskt maner.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Nu tre par lekt här hemma. Idag sög jag upp frisimmande yngel från ett randigt par, sedan kikade jag lite extra i karet och såg att två platinpar vaktade rom. Produktiva rackare
Mina par har alltså hållit sig inom färgen. jag hade en liten teori om det och ringde Salmberg. Det visade sig dock att hans två lekpar båda bestod av en randig hane och en platinhona. Så det verkar vara lite random. Jag och Salmberg köpte 10 fiskar var, fem platin och fem randiga.
/JockeKommentar
-
Nu tre par lekt här hemma. Idag sög jag upp frisimmande yngel från ett randigt par, sedan kikade jag lite extra i karet och såg att två platinpar vaktade rom. Produktiva rackare
Mina par har alltså hållit sig inom färgen. jag hade en liten teori om det och ringde Salmberg. Det visade sig dock att hans två lekpar båda bestod av en randig hane och en platinhona. Så det verkar vara lite random. Jag och Salmberg köpte 10 fiskar var, fem platin och fem randiga.
/JockeSenast redigerad av JockeB; 13 November 2013, 07:08.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Intressant iakttagelseKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Grattis Jocke, det gick fort, fast något annat skulle kanske ha varit konstigt med tanke på artenBe careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Jo, den som lever får se. Vi är tre som har den i Sverige, kanske får bli en artikel i ett senare skede. Jag ska kolla lite hur färgerna på ynglen blir beroende på föräldrarna hur ett hobbyistiskt perspektiv (är som ni vet ingen genvetare).
/JockeKommentar
-
/JockeKommentar
Kommentar