Hoplarchus psittacus
Kollaps
X
-
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Fasen vad drygt, bra att fiskarna klarade det och att du hade tillgång till ett elverk. Vi hade bara 30 minuter utan ström. Grannbyn 3 km bort hade ett dygn, så jag hade tur.
/JockeKommentar
-
Vet inte säkert var rio Jamari ligger. Skall kolla.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hittade till slut rio Jamari! Det är tydligen ett ganska litet vattendrag i närheten av Terra Santa. Alltså öster om Nhamundá(!) och i staten Pará. Beläggexemplaret finns på museet i Sao Paulo och samlades in 1967 (internet är fantastiskt!) - så risken att det är förrymd akvariefisk är inte så stor.Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Vad sägs om denna bild från akvaforum i Norge:
///David
-
-
Eller här som verkar vara källan till den firren i alla fall:
///David
-
Har Uaru amphiacanthoides som jag har på uppväxt och dom blir ju också stora .
Dom har nog inte kvar den på Zoomässan då jag inte såg den när jag köpte mina Uaru där.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar