Fototävlingens regler om redigering.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo
    NCS Medlem

    • January 2011
    • 1744

    #31
    Tror inte att detta kommer att göra någon skillnad och om att detta skall tas bort så kommer det att införas i reglerna att tävlingsansvarig har rätt att diska bidrag som ser ut att vara en "fejk" eller vad man nu vill kalla det..
    ----------------------------------
    /PIA

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • February 2005
      • 2753

      #32
      Svårigheten att upptäcka "fejk" ligger väldigt mycket i storleken av bild, 1000pixlar i det här sammanhanget är inte mycket till bild att titta på vilket ofta syns i CB när bilderna skall göras större. Att uttöka storleken på bilden redan vid inskick till tävlingen gör att du slår två flugor i en smäll. Det förenklar också för de fotografer som vinner och nu måste skicka in ny bild för tidningen.

      Å andra sidan är frågan hur seriös tävlingen skall vara? Ska man strunta i det fotografiska och mest bara rösta på sina favvofiskar kvittar det kanske. Men det blir ju inte så hedrande att vinna en sån tävling.

      Jag skulle i alla fall hemskt gärna vilja se bilderna i större format i tävlingen, bra bilder blir ännu bättre och dåliga bilder blir ännu sämre.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • April 2002
        • 2294

        #33
        Ursprungligen postat av tege
        Å andra sidan är frågan hur seriös tävlingen skall vara? Ska man strunta i det fotografiska och mest bara rösta på sina favvofiskar kvittar det kanske. Men det blir ju inte så hedrande att vinna en sån tävling.
        .
        Lite det jag menar Hur kollar man att det inte redan är så?
        Det är ju du som röstar som sätter betyg tycker du den är för mycket eller dåligt shoppad så sätt ett lågt bara.
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

          #34
          Ursprungligen postat av DaRe
          Ähh jag skulle ta bort regeln och låta folk tycka och rösta som de vill. Gillas bilden spelar det väl ingen roll varför.
          Jag vill veta och står det att bilden är ett montage ökar snarare chansen att jag röstar på den än om jag tror att det är ett montage men normal redigering är angivet.

          Som sagt tror jag på ordets makt och att normal-extrem bör bytas ut mot något mer neutralt.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          Arbetssätt...