Heros/Hantel tråden 2013

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

Heros/Hantel tråden 2013

Startar upp en tråd där vi som har, eller är intresserade av Hantlar kan ladda upp bilder och diskutera.

Mina tre första hantlar är förmodligen tre st Heros notatus , köptes som Heros SP Red.

Nu vill jag såklart se bilder på era varianter av arten!
    Bifogade filer
  • PiaJo
    NCS Medlem

• January 2011
    • 1744

Så snygga!
    ----------------------------------
    /PIA

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Mycket snygga samt superfin miljö de har.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• FrePGun
        Användare
        • March 2009
        • 2410

Ursprungligen postat av PiaJo
        Så snygga!
        Ursprungligen postat av DaRe
        Mycket snygga samt superfin miljö de har.
        Tack ska ni ha! Är grymt nöjd med dom!

Misstänker att Dare kan vaska fram en och annan gammal bild på hantlar?

Har en fråga. Köpte ju tre fiskar från affären. En större hanne och en mindre hona dessa två höll ihop bra. Då honan inte var lekmogen ännu så köpte jag även en strykhanne för att fördela ut jagandet.

Nu har honan plötsligt börjat slå om i färgerna till mycket mörkt blått/grönt med knall gulorange ögon. Vid ett par tillfällen har jag observerat lek beteende... Putsning och vaggning jämnsides. Men nu sen Hon fick de mörka färgerna så har dom börjat munhuggas!

Alltså regelrätt liplocking! Vilken honan oftast går "segrande" ur. Vad är detta och varför gör dom så?

Kommentar

• FrePGun
          Användare
          • March 2009
          • 2410

Ingen som känner igen beteendet i inlägget ovan?

Kommentar

• Rasmus E
            Användare
            • August 2013
            • 68

Vackra fiskar och vackert akvarium.
            Jag står i valet och kvalet mellan några olika SA-fiskar när jag ska starta upp ett 375 L nu i november. Heros notatus är en av arterna jag funderar på. Jag funderar dels på hur de går ihop med växter och även om någon vet hur de skulle kunna gå ihop med discus?

Discus tror jag att det kommer bli, men jag är osäker på om det blir ihop med Uaru amphiacanthoides eller med Heros notatus . Uaru ska funka bra temperaments- och temperaturmässigt, men då funkar det inte med växter.

Kommentar

Arbetssätt...