Röstresultat: Bästa artikeln 2/2003?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    #16
    Oj då - medan jag skrev ett svar så ringde telefonen och två andra (bl.a. just Michael) hann emellan med att svara utan att jag såg det, men det var ju bara bra.
    Ciklidhälsningar
    Kjell

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

      #17
      "vid årsskiftet tackar jag för mig och avgår som redaktör för CB och Michael Persson tar över och jag är fullkomligt övertygad om att Michael är tacksam för alla tips han får in på hur han skall kunna göra Ciklidbladet bättre."

      Den bästa hjälp jag kan få för att skapa ett bra Ciklidblad är att det kommer in många bra artiklar från medlemmarna.
      Jag vill därför passa på att uppmana alla sommarlediga ciklidister att utnyttja ledigheten till att skiva artiklar...
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Fredrik H.
        Användare
        • April 2002
        • 1884

        #18
        Jag testade precis att rösta igen och här hos mig verkar det gå att rösta en gång om dagen. Om inte någon annan lyckats rösta exakt samtidigt som mig de två dagar i rad som jag nu har provat. Det kanske man borde rätta till för att få en korrekt bild av det hela?

        mvh,
        Fredrik H.
        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
        www.cichlidgallery.org
        www.tropheini.com

        Kommentar

        • Fredrik H.
          Användare
          • April 2002
          • 1884

          #19
          Ingen verkar ha kommentarer till detta..?? Är det alltså meningen att man ska rösta varje dag?

          mvh,
          Fredrik H.
          Gratis konto på: www.cichlidtube.com
          www.cichlidgallery.org
          www.tropheini.com

          Kommentar

          • Stelin
            Användare
            • December 2002
            • 1339

            #20
            Röstkontrollen är nog ip nummer baserad.
            Jag sitter med modemuppkoppling och var gång jag ringer upp min internet leverantör så får jag ett sprillans nytt ip nummer. Detta gör att jag kan rösta varje gång jag ringer upp om jag så vill.
            Detta gör ju att resultatet av röstningen blir missvisande och därmed helt ointressant.
            Jag skickade ett mail till Christian A. för ett par dagar sedan angående detta men har ännu inte fått något svar, kanske det kommer en reaktion nu istället.
            //Stefan Lindstedt

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

              #21
              Vi är medvetna om detta fel i omröstningen, men eftersom inte omröstningarna är på blodigt allvar så har detta problem inte proriterats. Detta eftersom det funnits andra och viktigare arbetsuppgifter.
              Detta kommer dock att rättas inom en reltivt kort framtid.
              Ciklidhälsningar
              KJell

              Kommentar

              • Christian Alfredsson
                NCS Medlem

                • April 2002
                • 4169

                #22
                Röstningen är ip-baserad. Det spelar ju egentligen inte någon roll om den baseras på ip-adress eller cookie. Det alternativ som finns är att man måste vara inloggad och jag sparar medlemsid i en databas. Man måste isåfall vara medlem i forumet. Vad tycker nu?
                Christian Alfredsson
                http://www.zoopet.com
                http://www.christianalfredsson.com

                Kommentar

                • Stelin
                  Användare
                  • December 2002
                  • 1339

                  #23
                  Det tycker jag låter som en utmärkt ide, Christian
                  //Stefan Lindstedt

                  Kommentar

                  • Fredrik H.
                    Användare
                    • April 2002
                    • 1884

                    #24
                    Vad innebär IP baserad? Att man bara kan rösta en gång per IP nummer?

                    mvh,
                    Fredrik H.
                    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                    www.cichlidgallery.org
                    www.tropheini.com

                    Kommentar

                    • Jonas E
                      Användare
                      • February 2003
                      • 2533

                      #25
                      jepps, så om du har modem-uppkoppling så får du ett nytt ip-nummer varje gång så då kan du rösta igen. Har man däremotbrdband så har man (tror jag) ett fast ip-nummer, så då kan man bara rösta en gång. Hoppas det rättade ut sakerna lite

                      Ni i ciklidsällskapet som har fruar som inte e ett dugg intresserade av ciklider kan ju be dem skriva en artikel om hur de upplever erat intresse, hur galna vi e osv....... hade vart en rolig artikel. Jag har ju ett litet problem att skriva denna artikeln, eftersom jag e 17,5år och inte har sällskap med ngn.

                      Vi ses!
                      /Jonas
                      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                      Kommentar

                      • FI
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3743

                        #26
                        citat:Ursprungligen skickat av Christian Alfredsson

                        Det alternativ som finns är att man måste vara inloggad och jag sparar medlemsid i en databas. Man måste isåfall vara medlem i forumet. Vad tycker nu?
                        Kan man inte gå ett steg längre och endast tillåta NCS-medlemmarna att rösta?
                        I så fall så borde man ju kunna använda sig av NCS-siffran för att kolla så att bara en enda röst kommer in från samma person/familj. Eller också kan ni göra så att man mailar in sin röst tillsammans med NCS-siffran till en särskild epostlåda som ni bara använder för att ta emot röster.

                        Som det är nu så kan ju vem som helst rösta oavsett om man har läst CB eller ej, gör man så att endast NCS-medlemmarna för rösta så vet man i alla fall att den som röstar har tillgång till tidningen...

                        Mvh Fredrik Isaksson
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

                        Kommentar

                        • Fredrik H.
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1884

                          #27
                          Men jag har ju bredband och kan rösta en gång om dagen?

                          mvh,
                          Fredrik H.
                          Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                          www.cichlidgallery.org
                          www.tropheini.com

                          Kommentar

                          • Stelin
                            Användare
                            • December 2002
                            • 1339

                            #28
                            Det är inte tvunget att man har ett fast ip nummer trots att man har bredband, detta är något som oftast får beställas extra.(om nu leverantörer vill/kan erbjuda detta)
                            //Stefan Lindstedt

                            Kommentar

                            • fredrikr
                              Användare
                              • October 2002
                              • 985

                              #29
                              Bredbandsanvändare har i regel dynamiskt IP, men i verkligheten är det i regel samma tills man byter nätverkskort. Det liknar att ha fast IP.
                              Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                              http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                              Kommentar

                              • Christian Alfredsson
                                NCS Medlem

                                • April 2002
                                • 4169

                                #30
                                Ska kolla med de andra i styrelsen. Är det inte roligast och se resultat direkt från omröstningen? Om inte så vet man ju inte åt vilket håll det lutar. Jmf gärna med Vackraste cikliden från förra året och den omröstning som ligger på första sidan
                                Christian Alfredsson
                                http://www.zoopet.com
                                http://www.christianalfredsson.com

                                Kommentar

                                Arbetssätt...