Ciklidbladet gamla årgångar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Ciklidbladet gamla årgångar

Hejsan,

Jag har spenderat en av mina sjukdagar efter fotoperation i Akvarielagrets förråd hos Sture. :-)

Målet var att leta fram 10 ex av varje nummer från 2007 och framåt. Det gick hyggligt. Jag har nu 10 ex av dessa:
    2007 komplett, något nummer saknas dock för cb1. 1 el. 2st.
    2008 komplett
    2009 2 alla andra saknas
    2010 komplett
    2011 1, 3, 4. Endast ett nummer av cb2 hittade jag. Framsidan är dåld på just detta nummer så den är svårletad men om de inte har dem någon annanstans, finns inga fler.
    2012 komplett
    2013 1, 2, 3

Viktigt att styrelsen agerar på detta också:
    Vill pejla av intresse för två kompletta årgångar av Ciklidbladet 1983 och 1984. Har även många årgångar av tidskriften Akvariet. 70- och 80-tal. Vissa i originalpärmsinbindning från Akvariet. Jag ska flytta och kan inte spara på allt och det känns tragiskt att kasta dessa buntar med eminenta tidningar i en container för

Jag mailat osv tidigare om det.

Sedan hittade jag dessutom kompletta årgångar (ett av varje) för åren 1976-1987, samt några nummer från 1973, 1992, 1996 samt 1997.

Och, massa andra föreningstidskrifter från olika delar av Sverige. Se bild. Det är från:
    Aqua uppsalariensis, Uppsala akvarieförening
    Haninge akvarieförening
    Scalaren, Örebro akvarieförening
    Stockholms akvarieföreningar
    Carlskrona akvarieförening
    Västerås akvarieförening
    Karlskoga akvarieförening
    Norsk Akvarieförbund
    Kalmar akvarieförening
    Vestegnens akvarieklub
    Akvariebulletinen, svenska akvariesällskapet. Många nummer.

Jag tycker föreningen bör förvara detta!

Jag har sorterar, tvättat av och buntat upp allt idag. Jag har en fundering om att scanna in alla tidningar till pdf för hemsidan och appen. ;-)

///David
    Bifogade filer
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • Erik Åhlander
    Användare
    • September 2006
    • 796

För den som letar efter speciella nummer av äldre (speciellt 1950-talet och bakåt) akvarietidskrifter finns även en del på Riksmuseet. Vi tar också gärna emot sådant vi inte har. Gäller bland annat de tidiga tyska tidningarna.

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Detta är skickat till Banderad.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

Jag har ett gäng hemma...
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...