Fattar ingentig..startade upp ett 540L kar, i det nya filtret tillsatte jag "gojs" från ett annat filter som är igång, använde rekommenderad mängd "Easystart" och lät det gå i några dagar. La i 12 Minortetror, matade sparsamt, sedan 2 XXL scalarer efter ca 5 dagar. Nu är Nitrit halten på mellan 2-5 vad jag än gör, Har bytt vatten varje dag sedan i tisdags (20-30 %) tillsatt ännu mer easystart, fiskarna får ingen mat alls..men inget hjälper? Känner mig som en novis... det borde ju bättra sig?
Fiskarna ser krya ut, inga avvikande beteenden.. Kom just på att jag saknar en minor..kan vara liket efter den som spökar..
Skall man prova att ta ut Scalarerna, de borde ju producera mest avfall? De är jag ju mest rädd om också. Och så låta akvariet vara tills nivåerna sjunkt och bakterienivån tagit sig?
Fiskarna ser krya ut, inga avvikande beteenden.. Kom just på att jag saknar en minor..kan vara liket efter den som spökar..
Skall man prova att ta ut Scalarerna, de borde ju producera mest avfall? De är jag ju mest rädd om också. Och så låta akvariet vara tills nivåerna sjunkt och bakterienivån tagit sig?
Kommentar