Eftersom mitt intresse för mina malawi kar hade svalnat ordentligt sista halvåret så kändes det tvunget att hitta på något nytt. Sagt och gjort, jag tömde mitt 400 liters och beställde ny fisk genom en kompis som skulle till Nols. Det fick bli 2 grupper tropheus. Jag har haft en del andra firrar från Tanganyika genom åren, men aldrig gett mig in i tropheus träsket. Så nu simmar ungfiskar av Tropheus duboisi , "Maswa" och Tropheus moorii "limespot" från Kapampa i mitt kar.
Tropheus 400 liter.
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Fina bilder och fiskar Håkan, lycka till och välkommen över på den ljusa sidanMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen. -
Kul att du delar med dig av bilderna och extra kul att du skaffat troffar, det blir lätt att man blir sugen på fler grupper som du säkert har hört.Kommentar
-
Kul med ännu en på den ljusa sidan av Afrika. Men din erfarenhet kommer det nog gå riktigt bra för dig med troffar.Kommentar
-
GTrevligt fiskval och framförallt att du mixade två grupper, det gillar jag! Lycka till med dom fina fiskarna :-)720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Grymt läckra bilderKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
-
-
Kommentar
-
Ska in med en liten grupp hästnosar också (4-6 st), men har inte bestämt mig vilken sort ännu. Man får väl se vad man får tag på. Funderar på en liten tripp till Sala framöver, för här hemma i Sundsvall finns inga Tanganyika i huvud taget att få tag på. Iaf inte på zoobutikerna.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Så jäkla ren och härlig bild! Toppenjobbat som vanligtKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar