If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Minst 50, gärna betydligt fler. Ett 30-tal är enligt mig den ungefärliga gränsen där de börjar bli roliga på riktigt. I slutändan handlar det om hur kul du tycker att det är att byta vatten, men annars är det svårt att ha för många.
Oj, så pass många. Då får mina ta och ligga i så att det blir fler. Att det kan behövas 30st innan de blir som roligast kan jag tänka mig för mina är lite reserverade nu men ju fler desto bättre säger du? Blir de inte bara packade sillar om man kommer upp i så mycket som över 50st? Jag kan verkligen tänka mig att det blir mäktigt med ett sådant stim så jag ska låta dem gå och yngla av sig, det fanns bara 10st när jag köpte dem men de har redan hunnit spotta ut ett 20tal yngel så om något halvår börjar det nog likna ett stim. Vattenbyten är jag inte rädd för så det kommer inte sätta några gränser, däremot gillar jag rätt glesa akvarium och håller även troffar lite glesare än de flesta andra så vi får se vart leptosomastimmet landar. Första målet är i alla fall 30st vuxna och några ungdjur i olika storlekar, det tror jag kan bli läckert.
Vad är era erfarenheter? Ju fler desto bättre eller finns det någon övre gräns där de bara blir tråkiga(förutsatt att man lyckas hålla god vattenkvalite såklart)?
F*n lagom när troffefebern börjar lägga sig något efter sådär 10 år så känner jag en allvarlig släng av cypsfebern komma krypandes, det finns för många fina sorter!
F*n lagom när troffefebern börjar lägga sig något efter sådär 10 år så känner jag en allvarlig släng av cypsfebern komma krypandes, det finns för många fina sorter!
Välkommen i klubben!
Det har simmat sill i baljorna i Askim i många år nu och jag har fortfarande inte tröttnat.
En av de vackraste Cyprichromisarna är utan tvekan C. microlepidotus Bulu point.
Som många av Cypsen men framförallt microlepidotus är evolutionen inte riktigt färdig med denna fisk utan hanarna varierar kraftigt i färgsättning. På den tiden jag hade C. micro... Karilani Island fick jag aldrig två hanar som såg likadana ut trots många yngel.
Håll till godo!
C. microlepidotus Bulu point.
Kommentar