Allmän Buggrapportering för ciklid.org
Kollaps
X
-
-
Dessa som jag hittade lite snabbt funkar inte. Jag har Firefox 31,0 och kommer inte att byta till Explorer.
https://www.ciklid.org/php/fragor-oc...sallskapet.phpKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
I artregistret anger man bara youtube taggen som sedan blir en inbäddning genom sättet som artregistret htmlsida byggts upp.
Tidigare i forumet kunde man länka in youtubefilmer genom att skriva:
[youtube *]tagg[/youtube *]
Nu är det nog annorlunda där med?! Nedan testar jag och får samma fel som i artregistret (testat med chrome)
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ser mnan på. Detta ser korrekt ut i Safari för Mac. Dvs det är något generellt som struklar inte bara artregistret.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
OK tack skall ni ha så länge jag börjar ha en aning om vart problemet ligger. Återkommer.
Exempelvis funkade menyn OK i förgår så jag slog om till SEF en liten stund. Slog sedan tillbaks och skiten kom tillbaks.
Nu skall jag bara fixa så det funkar med SEF.Webmaster för Ciklid.org.
Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.Kommentar
-
Wilhelm, kan du se youtubefilmer i Firefox?
Samma meddelande som i #153mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Filmerna är något kompatibel problem tror jag. Google kan ha ändrat något i Youtube eller så har jag stängt ned något.
Google ändrar sin API ganska ofta och jag har inte hängt med i alla svängar.Webmaster för Ciklid.org.
-
I artregistret anger man bara youtube taggen som sedan blir en inbäddning genom sättet som artregistret htmlsida byggts upp.
Tidigare i forumet kunde man länka in youtubefilmer genom att skriva:
[youtube *]tagg[/youtube *]
Nu är det nog annorlunda där med?! Nedan testar jag och får samma fel som i artregistret (testat med chrome)
Webmaster för Ciklid.org.
-
Googla om problem med Chrome och embedded Youtube så finns massor att läsa om Flash problem. Vore intressant att veta om någon alls får det att funka med Chrome eller Firefox.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag tror vi kan avfärda video problemet som bug hos oss. Det hör nog hemma i kriget mellan diverse giganter. I det här fallet Google och Adobe.Webmaster för Ciklid.org.
-
Jag hittade denna länk, där en youtube film är inlagd på en sida. Den kan jag se med Chrome. Jag är ingen expert på detta med embedded och sånt. Men vad skiljer hur detta filmklipp är inlagt på från hur vi lägger in på ciklid.org
Kommentar
-
När jag högerklickar på klippet från blogg.allehanda så ser jag att Explorer spelar upp med Adobe Flash Player och Google Chrome spelar upp med något som kallas HTML5 spelaren?Kommentar
-
-
-
Firefox ljudar det också!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar