Har köpt en odlings ställning mrd tre 100 liters akvarium i.har tänkt prova på något kul o odla. Några tips har startat två kar nu ett med 5 black molly och en discus som var mobbad o fick bo hos mej så länge. Vet inte riktigt vad ja ska prova :-)
3*100 liter odlings ställning
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Vad är du ute efter med odlingen, lättsålt, dyrt så det känns som det kan löna sig(även om det inte gör det).
Annars fundera på några fiskar du tycker har intressant beteende och studera dem ordentligt medans du håller på.Mvh
//Alf -
-
Ja e väll ute efter lite mer utmaning än gyppys men inte för svårt häller .att käna på det hade jag inte förväntat mej :-) .några fiskar du rekommenderar av dom arterna punkfredd ? Tack för tipsen :-)Kommentar
-
Från Tanganyika finns de ju också mycket att välja på, hade bog testat ett par med Jullar eller Compriceps/Calvus
Malar är jag dålig på...Kommentar
-
-
-
-
Kommentar
-
-
Det beror på vilka malar om de blandar sig eller inte. Men i ett 100-liters så skulle jag säga att det räcker med en sorts mal och istället köpa flera av den arten för att öka chansen att några får för sig att para sig.Kommentar
-
-
Om du tänker odling så kan också dvärgciklider störa malar, så karet som du har dvärgciklider i bör du tänka igenom vem som ska få föröka sig.Kommentar
-
Håller med Johho här. Kör en art i varje kar om du vill satsa på yngelframtagning!Kommentar
-
Kommentar