Schackbrädeciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Stiligt värre.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• PiaJo
      NCS Medlem

• January 2011
      • 1744

Filmade mina schackbrädesciklider idag, filmen visar ett intressant beteende
      Senast redigerad av PiaJo; 01 November 2013, 09:10.
      ----------------------------------
      /PIA

Kommentar

• hollowman
        Användare
        • February 2006
        • 199

intressant beteende men din såg helt annorlunda än mins tycker jag din såg jag hade en orange bukfenor det har inte mina än iallafall inte än .

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Ursprungligen postat av PiaJo
          Filmade mina schackbrädesciklider idag, filmen visar ett intressant beteende
          Blir lek vilken dag som helst!
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Erik Åhlander
            Användare
            • September 2006
            • 796

Hade några odlade Dicrossus maculatus för ett antal år sedan, men alla var av samma kön (minns inte vilket) och jag fick senare veta att (nästan?) alla yngel var av samma kön. Det finns alltså anledning att hålla lite koll på temperaturer och pH - om det inte är så att de byter kön precis som Crenicara punctulatum lär göra i naturen.

Kommentar

• PiaJo
              NCS Medlem

• January 2011
              • 1744

Ursprungligen postat av hollowman
              intressant beteende men din såg helt annorlunda än mins tycker jag din såg jag hade en orange bukfenor det har inte mina än iallafall inte än .
              jag har Dicrossus filamentosus och vad jag förstod på en kompis så får honorna röda bukfenor, den som har mest rött skulle vara den dominantaste honan

Ursprungligen postat av Wilhelm
              Blir lek vilken dag som helst!
              Hoppas jag inte... för dessa skall flyttas för jag skall hämta en grupp med Hypsophrys nematopus imorgon

Ursprungligen postat av Erik Åhlander
              Hade några odlade Dicrossus maculatus för ett antal år sedan, men alla var av samma kön (minns inte vilket) och jag fick senare veta att (nästan?) alla yngel var av samma kön. Det finns alltså anledning att hålla lite koll på temperaturer och pH - om det inte är så att de byter kön precis som Crenicara punctulatum lär göra i naturen.
              Hrm, spännande och sen spännade att se hur det fördelingen blir om det blir yngel
              /PIA

Kommentar

• Kawasa
                Användare
                • September 2012
                • 840

@ Hollowman, jäklar vilka sköna bilder! Dom var hur läckra som helst dina brädisar!

@ PiaJo, man kan inte göra annat än att älska dina filmer! Tack för den Pia
                Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

Kommentar

• PiaJo
                  NCS Medlem

• January 2011
                  • 1744

Ursprungligen postat av PiaJo
                  jag har Dicrossus filamentosus och vad jag förstod på en kompis så får honorna röda bukfenor, den som har mest rött skulle vara den dominantaste honan
                  Här ser man en bild av ett par
                  /PIA

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Kul med lövflyttandet. Ös på med bilder när de vuxit klart, de kommer bli toppen i artregistret. Hur var det med dessa, var de vildfångade?
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• PiaJo
                      NCS Medlem

• January 2011
                      • 1744

Ursprungligen postat av DaRe
                      Kul med lövflyttandet. Ös på med bilder när de vuxit klart, de kommer bli toppen i artregistret. Hur var det med dessa, var de vildfångade?
                      Jodå, det kommer att komma bilder, var så säker dessa är vildfångade och det stod bara Colombia så det är inte mycket än så att gå efter tyvärr.
                      /PIA

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Colombia är bättre än inget

///David

Kommentar

Arbetssätt...