Första akvariet, 325 liter Tanganyika

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • raklun
    Användare
    • August 2013
    • 44

Tänkte jag skulle slänga in en liten uppdatering, dock för mitt nyuppstartade akvarium, men det kändes inte riktigt motiverat att starta en ny tråd för det då det bara är på 140 liter och då det i stort sett redan är klart. Hur som helst så fick jag lite fisk i julklapp av min bror, blev tre stycken Neolamprologus mustax, förhoppningsvis 1+2. De har fått gå i ett provisoriskt kar fram tills igår då det nya karet var klart och hade fått stå i någon dag.
    Ett par obligatoriska dåliga mobil bilder på kar och fisk:

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1092.jpg
Visningar: 1
Storlek: 257,4 KB
ID: 689658

Filtret är inte det snyggaste men får funka så länge, är ett hemmabygge med filterkasseter från ett Eheim 2252, en bit frigolit, en Eheim 1048 pump och någon decimeter ståltråd.

Namn: DSC_1103.jpg
Storlek: 262,6 KB
ID: 689660

Namn: DSC_1110.jpg
Storlek: 253,1 KB
ID: 689659
    Senast redigerad av raklun; 16 January 2014, 14:35.

Kommentar

• johho
      NCS Medlem

• March 2007
      • 1824

Ursprungligen postat av raklun
      Tänkte jag skulle slänga in en liten uppdatering, dock för mitt nyuppstartade akvarium, men det kändes inte riktigt motiverat att starta en ny tråd för det då det bara är på 140 liter och då det i stort sett redan är klart. Hur som helst så fick jag lite fisk i julklapp av min bror, blev tre stycken Neolamprologus mustax, förhoppningsvis 1+2. De har fått gå i ett provisoriskt kar fram tills igår då det nya karet var klart och hade fått stå i någon dag.
      Ett par obligatoriska dåliga mobil bilder på kar och fisk:

[ATTACH=CONFIG]50744[/ATTACH]

Filtret är inte det snyggaste men får funka så länge, är ett hemmabygge med filterkasseter från ett Eheim 2252, en bit frigolit, en Eheim 1048 pump och någon decimeter ståltråd.

[ATTACH=CONFIG]50747[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]50746[/ATTACH]
      Tycker absolut du ska starta en egen tråd, bara för att ett akvarium är litet så är det mindre värt för det.

Kommentar

• raklun
        Användare
        • August 2013
        • 44

Ursprungligen postat av johho
        Tycker absolut du ska starta en egen tråd, bara för att ett akvarium är litet så är det mindre värt för det.
        Nej det är sant, tänkte nog mest på att jag kanske inte kommer skriva så mycket om det.

Kommentar

Arbetssätt...