Mitt 240l Tanganyika

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Streamstone
    Användare
    • August 2013
    • 240

Ursäkta.... mer gula snäcklekare. Men den här gången den andra hanen, och lite hona i hörnet. Den här hanen försöker förtvivlat locka till sig en hona och verkar göra allt för att få henne. Men hon spelar väldigt svårfångad. Sen är hon inte som dom andra. Hon brukar hålla till uppe vid en grotta uppe vid vattenbrynet för det mesta. Hon gör små närmanden ibland, så kanske till slut lyckas han få henne på fall.
    Vitbalansen är lite hejsan svejsan i det här klippet tyvärr.
    Ops! Helt fel klipp, vad hände - nytt försök då

Kommentar

• FrePGun
      Användare
      • March 2009
      • 2410

Ursprungligen postat av Streamstone
      Ursäkta.... mer gula snäcklekare.
      Ingen ursäkt nödvändig! Vara kul med flitiga människor!

Får man fråga vad du
      Filmar med? Är också sugen på att börja filma mitt kar.

Kommentar

• Streamstone
        Användare
        • August 2013
        • 240

Ursprungligen postat av Punkfredd
        Ingen ursäkt nödvändig! Vara kul med flitiga människor!

Får man fråga vad du
        Filmar med? Är också sugen på att börja filma mitt kar.
        Filmar med min iPhone, enklast så. Klipper ev ihop flera klipp med nån redigeringsapp. Gratisversionen av Splice är en simpel och lätt app som duger fint. Sen laddar jag upp med Capture - YouTubes egna videoapp. Senaste versionen av Capture går det tydligen att sätta ihop klipp också. Inte prövat än. Funkar det bra så är det ju ännu enklare. De e himla kul filma.

Kommentar

• FrePGun
          Användare
          • March 2009
          • 2410

Filmar med min iPhone, enklast så. Klipper ev ihop flera klipp med nån redigeringsapp. Gratisversionen av Splice är en simpel och lätt app som duger fint. Sen laddar jag upp med Capture - YouTubes egna videoapp. Senaste versionen av Capture går det tydligen att sätta ihop klipp också. Inte prövat än. Funkar det bra så är det ju ännu enklare. De e himla kul filma.
          Häftigt! Visste inte att man kan få sån fin kvalitet med Iphonen!!!

Bara att regga sig på Youtube och köra nu då...

Kommentar

• Streamstone
            Användare
            • August 2013
            • 240

Mina små "spökiga" calvusar när dom träffas. Kusligt och spännande och väldigt osäkra. Brukar bli en, två kortare möten om dagen, men mötena föregås av långdraget smygande och lurpassande. Och det är alltid hanen som tar initiativet att smyga iväg till honan. Fast helt paralyserad av närheten är han dock inte. Han har både besökt honans allra heligaste (grotthålan) och till och med grävt lite i hålan där honan, och nu även hanen, brukar tar "plattfiskvägen" under stenen till grottan. Hur kul som helst att betrakta detta hemlighetsfulla, avvaktande förhållande.

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem

• September 2009
              • 22826

Kul att se, det ser väldigt unga ut ännu.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Streamstone
                Användare
                • August 2013
                • 240

Idag rök mina L. ocellatus hannar ihop, rejält. Dedär va inte bara lite fight, någon ville helst döda någon kändes det som (möjligen dra åt skogen och försvinn ur min sjö). Först höll dom på intensivt i ca 15minuter, sen låg dom utslagna en stund på var sitt håll. Sen rök dom ihop en femminutare till. Dom orkade väl inte mer. Nu är dom rejält slutkörda bägge två. Ynglen är inte kvar, men jag har hon har en till omgång på G i snäckan. Hennes man är den som är mörkare på skallen.

Kommentar

• FrePGun
                  Användare
                  • March 2009
                  • 2410

Idag rök mina L. ocellatus hannar ihop, rejält. Dedär va inte bara lite fight, någon ville helst döda någon kändes det som (möjligen dra åt skogen och försvinn ur min sjö). Först höll dom på intensivt i ca 15minuter, sen låg dom utslagna en stund på var sitt håll. Sen rök dom ihop en femminutare till. Dom orkade väl inte mer. Nu är dom rejält slutkörda bägge två. Ynglen är inte kvar, men jag har hon har en till omgång på G i snäckan. Hennes man är den som är mörkare på skallen.
                  Ja de var jädrar! Regelrätt streetfight! Alla medel tillåtna. Och hästnosar till åskådare dessutom!

Hoppas ingen blev för illa skadad!

Kommentar

• Streamstone
                    Användare
                    • August 2013
                    • 240

Jag blev lite orolig när jag såg att ingen ville ge sig och båda två sökte upp varann om vart annat. Var nästan säker på att nån kommer att dö innan den ene eller andre ger upp frivilligt. Nu är dom rätt slutkörda bägge två men ser ut att må bra i övrigt. Lite tilltufsade men inget som ser allvarligt ut. Tog nog rätt hårt på fysiken dock misstänker jag. Hästnosarna tyckte det var väldigt intressant

Kommentar

• Streamstone
                      Användare
                      • August 2013
                      • 240

Nu är det en ny kull med yngel igång i snäckan. För att ha lyckats få fram dessa så snabbt inpå efter första kullen (inga kvar från den första) måste dom helt enkelt lekt av sig redan medan dom hade yngel från första kullen kvar i snäckan, samma snäcka. Den här kullen är betydligt större än första. Så nu har jag ett par med yngel och ett par som har ett gäng på G. Äntligen fattade singelparet tycke för varann och slog till.
                      Bifogade filer

Kommentar

• johho
                        NCS Medlem

• March 2007
                        • 1824

Det är så snyggt hur de gräver ned snäckan och det blir en liten grotta.

Kommentar

• Streamstone
                          Användare
                          • August 2013
                          • 240

Köttyxa! Dom har för fan nigripinnisar på Nol ser jag plötsligt. Finns dom kvar, vad kostar dom.... Förbereder mig för en åktur - måste dit, Nu

Kommentar

• FrePGun
                            Användare
                            • March 2009
                            • 2410

Köttyxa! Dom har för fan nigripinnisar på Nol ser jag plötsligt. Finns dom kvar, vad kostar dom.... Förbereder mig för en åktur - måste dit, Nu
                            De har han väll nästan alltid? 😋

Tror dom är rätt dyra dock!

Kommentar

• johho
                              NCS Medlem

• March 2007
                              • 1824

Haha! De fanns kvar i fredags när jag var där.

Kommentar

• Streamstone
                                Användare
                                • August 2013
                                • 240

Lite overdrive på mig Kent har legat lite lågt med att ta in nya nigripinnisar ett litet tag pgav priset. Antar att dom är lite dyrare än min plånbok ändå egentligen. I värsta fall köper jag bara några 4-5st och skaffar några till senare. Det borde väl gå bra. Ingen bra månad att svulla mer. Köpte ju ytterfilter i fredags oxo.

Kommentar

Arbetssätt...