Mitt 240l Tanganyika
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Vad kul det ser ut. Två arga honor, men den hanen tar ingen skit när de väl kommer in på hans turf
Snäcklekare är ju helt galet brutala, de må vara små men mina Neolamprologus caudopunctatus har gett mig de värsta fighterna jag sett. Den ena hanen var aldeles blodig, käken hängde och fenorna var helt krokiga efter fighten. Han repade sig men jädrar vad tuffa de är! De är mycket tuffare än troffar, dock lite mindreKommentar
-
Kommentar
-
Trevlig video. Synd med sömnproblemen dock. Har själv det av och till.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Mycket trevlig film
Man blir inte mindre sugen på att starta upp ett kar med hästnosar efter man sett denna.. Underbart fina fiskar!
/DKommentar
-
Att få tag på P. Nigripinnis verkar inte helt lätt, inte till någorlunda vettigt pris i alla fall. Närmare 200:- å mer än så är lite mer än jag är villig att betala. En grupp på 10-12st blir odrägligt dyrt, även med eventuell mängdrabbatt. Kent i Nol har legat lågt med att ta in fler pgav priset, men kan ta emot beställning. Fast då blir priset därefter. Nån med insidertips hur jag kan få tag på blå neoner till bättre pris (runt gbg regionen)? Jag vet att jag kan annonsera i köpes kategoorin men tänkte bara kolla upp om nån kanske vet nåt. Annars får jag fundera på nåt annat, vad tusan det nu kan bli. Tre arter må kanske räcka i mitt kar, men det känns som jag har yta att fylla utan att bli en för mycket, med rätt art. Saknar känslan av pricken över i, i akvariet just nu. Eller ja, just nu - alltså, jag har inte brottom. Ha en skön söndag.Kommentar
-
Tyvärr inte på rak arm, utan kan bara som du själv säger föreslå köpesannons.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Att få tag på P. Nigripinnis verkar inte helt lätt, inte till någorlunda vettigt pris i alla fall. Närmare 200:- å mer än så är lite mer än jag är villig att betala. En grupp på 10-12st blir odrägligt dyrt, även med eventuell mängdrabbatt. Kent i Nol har legat lågt med att ta in fler pgav priset, men kan ta emot beställning. Fast då blir priset därefter. Nån med insidertips hur jag kan få tag på blå neoner till bättre pris (runt gbg regionen)? Jag vet att jag kan annonsera i köpes kategoorin men tänkte bara kolla upp om nån kanske vet nåt. Annars får jag fundera på nåt annat, vad tusan det nu kan bli. Tre arter må kanske räcka i mitt kar, men det känns som jag har yta att fylla utan att bli en för mycket, med rätt art. Saknar känslan av pricken över i, i akvariet just nu. Eller ja, just nu - alltså, jag har inte brottom. Ha en skön söndag.
Kan inte tipsa om någonstans att köpa, men skriv lite annonser och försök att vänta tills du får tag i dem om det är dem du vill ha.Kommentar
-
Tycker att det är konstigt att det är dåligt om nigripinnisar! Det är ju en snygg firre och det simmar ett 25 tal i två av mina burkar samt två tuggande honor!
½ och kvarts stora ungdomar av nigripinnis, leptosoma och foae i dåligt upplyst "yngelkar"
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Du har så rätt så johho och jag ska kyla ner mig i väntan på bättre tider. Det är ju nigripinnis jag helst vill ha och att köpa nåt annat bara för att fylla burken känns inte helt tillfredsställande. Kanske kul för stunden, när man köper och en kvart efter nedsläpp, sen börjar man tänka annorlunda - varför väntade jag inte istälet.
Wilhelm - tycker också att det är jättekonstigt att de är skralt med nigripinnis. Snygg, trevlig och passar in med många olika artsammansättningar utan större problem (som jag förstår det). En ganska så perfekt fisk i det stora hela som alltså borde vara mer attraktiv och tillgänglig än den är.Kommentar
-
Kan inte se videoklippet förresten - inte tillgängligt säger youtube. Händer rätt ofta, även om andra verkar kunna se klippen, har det med ios att göra. Sitter med en minipadda.Kommentar
-
Tror (mina egna tankar) att det ändå inte finns så många "nigripinnis" mest bara för att det är många som har kar med andra fiskar o växter, för att få fram färgerna på fiskarna o för växternas skull så har dom ganska mycket ljus, o då blir tyvär "nigripinnis" inte så färgglad som dom flesta ser på kort, då struntar dom tyvär i fisken.MilleDieselråttanKommentar
-
Tror (mina egna tankar) att det ändå inte finns så många "nigripinnis" mest bara för att det är många som har kar med andra fiskar o växter, för att få fram färgerna på fiskarna o för växternas skull så har dom ganska mycket ljus, o då blir tyvär "nigripinnis" inte så färgglad som dom flesta ser på kort, då struntar dom tyvär i fisken.Mille
Stödjer den tesen. Dock tycker jag inte att de är så ovanliga ute i handeln, där emot är det få som har dem här på forumet (vilket kanske är lite märkligt). En riktigt snygg fisk dock, framför allt i lite dunkel belysning som skrivs ovan.
/JockeKommentar
Kommentar