Jag har märkt att det inte är så många utanför Sveriges gränser (nordbor) som skriver/postar på forumet, undrar varför det är så. I alla ciklidgrupper på facebook så är de nästan lika flitiga som vi svenskar. Är de sura för att de inte har med någon i styrelsen eller vill de inte beblanda sig med oss (skämt). På Ciklidstämman i Växjö var det ingen från Danmark med, tror att jag träffade en handfull norrmän på stämman. Undrar vad det beror på, vore ju kul om de var lika flitiga här som på de facebookgrupper jag hänger på (Tanganyika Scandinavia, Nordiska Ciklidsällskapet - NCS, Malawi Sverige, Lake Tanganyika och Tanganyika DK).
Jag minns de gamla blaskorna med artiklar på danska och norska, som jag gillade skarpt. Är det så att man är orolig för att läsarna inte tar sig igenom en dansk/norsk text så kan man väl lägga ut den på forumssidan så kan man själv översätta den med hjälp av något översättningsprogram. Jag är gärna med i någon grupp om det behövs för att vi ska bli "förenade igen". Det kanske har gjorts försök ?
Med vänlig hälsning Jocke
Jag minns de gamla blaskorna med artiklar på danska och norska, som jag gillade skarpt. Är det så att man är orolig för att läsarna inte tar sig igenom en dansk/norsk text så kan man väl lägga ut den på forumssidan så kan man själv översätta den med hjälp av något översättningsprogram. Jag är gärna med i någon grupp om det behövs för att vi ska bli "förenade igen". Det kanske har gjorts försök ?
Med vänlig hälsning Jocke
Kommentar