Mellanstora amerikanska ciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Måns
    Användare
    • March 2003
    • 31

Skåne: Mellanstora amerikanska ciklider

Jag är intresserad av mellanstora amerikanska ciklider. Inte allt för tuffa men inte heller för mesiga. Gärna någon variant av aequidens. Inte jordätare, diskus eller skalarer.

Kan tänka mig att antingen köpa stora djur eller nyfödda yngel.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Mellanstora vet jag inte men kolla bland paranetroplus, Amphilophus bland andra
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Grasa
      Användare
      • June 2012
      • 10

Prova ciklidhobby i S.Sandby.Bra fisk,kunnig och kul att det är fler med samma intresse
      Jag har Paraneetroplus maculicauda
      Herichthys Deppi
      Jack Demsey
      Cichlasoma Citrinella

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Väldigt snygga arter du valt Grasa! Det vore kul att se bilder av dem, hmm, fast det kanske vore bäst i en annan tråd, men det kan ju bli en tråd för att fresta Måns lite
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Måns
          Användare
          • March 2003
          • 31

Det är snygga och intressanta fiskar ni föreslår, men mina största akvarium är på 540 l och är fyllda med växter, så det gör att många arter av förslagen försvinner. För tillfället har jag nicaraguaciklider och multispinosaciklider i dem, så det får gärna vara arter i deras storlek/temperament. Jag var i S. Sandby för en och en halv vecka sedan och då tyckte jag att det var lite utplockat på de arterna jag var intresserad av, jag får väl försöka igen om några veckor.

Kommentar

• Grasa
            Användare
            • June 2012
            • 10

Jag har inget växtakvarie bara ca10 tal växter med tjockare blad och det fungerar.Jag har samma sorts till växter till Tanganyika ciklider somTropheus,frontosa och olika malawiciklider.
            Jag har också bara 540 L,men mina mellan Am.men de är ej fullvuxna

Kommentar

Arbetssätt...