Jag köpte mina Hansbenchi och fann ingen information om dessa bland svenska forum så jag sökte vidare på google och därav att jag hittade att dom blivit en egen art, om nu dessa kommer att bli/är en egen art så är det desto viktigare att inte korsa dessa med andra aulonocaror ur Jacobfreibergi släktet för att unvika hybrider (håll en färgvariant i varsitt akvarium med andra ord).
Aulonocara-tråd
Kollaps
X
-
-
A. stuartgranti ska det vara förstås och inte A. jacobfreibergi ovan..Över 9kubik vatten i lokalen hittills och ca 25kvm kvar att fylla upp med akvarierKommentar
-
Skaffat en ny Aulonocara stuartgranti cobwe 1+2
Bara 7-8cm och redan så fin. En av dom snyggaste enligt min mening!
Kommentar
-
Sen har vi ju också dessa härliga Aulonocara maylandi . Vår absolut nr:1 Aulonocara. Det är inte ofta den färgar ut ordentligt men när den gör det...Wow!!
Ung Maylandihane. Börjar få lite färg.
Vår avelshane helt utfärgad vid lek.Kommentar
-
Maylandi är en underbar Aulonocara och värd sin plats i akvariet :-)Över 9kubik vatten i lokalen hittills och ca 25kvm kvar att fylla upp med akvarierKommentar
-
Kommentar
-
///DKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag är lite av ett Aulonocara fan och har en del varianter hemma.
Jag köpte en väldigt fin Aulonocara från Tyskland. Jag har aldrig sett denna innan.
Aulonocara sp "Blue yellow head"
Även om de fortfarande är små så kan man se att de kommer få röda bukfenor till en blå kropp med gult huvud! Lika Oto. Lithobates zimbawe rock.
Det skall bli riktigt kul att se hur mycket de kommer färga och hur fina de ytterligare kommer bli.
Kommentar
-
Jag är lite av ett Aulonocara fan och har en del varianter hemma.
Jag köpte en väldigt fin Aulonocara från Tyskland. Jag har aldrig sett denna innan.
Aulonocara sp "Blue yellow head"
Även om de fortfarande är små så kan man se att de kommer få röda bukfenor till en blå kropp med gult huvud! Lika Oto. Lithobates zimbawe rock.
Det skall bli riktigt kul att se hur mycket de kommer färga och hur fina de ytterligare kommer bli.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Jattefint foto!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
-
Kommentar