Är fernandezyepezi arten svår att få tag på gillar den uraru arten. Kan man ha några stycken i 500 liters
uraru panda fernandezyepezi
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Sök på http://fisklista.akvarielagret.se där brukar den kunna dyka upp hos någon grossist förr eller senare. Jag tror det är Glaser som brukar kunna ha den.
Men dom är riktigt snygga och att ha några i ett 500 liters akvarium funkar. Dom vill gärna ha 6 i ph och växter kan du glömma då dom vill ha mycket grönt i kosten. Tyvärr hjälper det inte hur mycket ärtor och dylikt man ger dom. Växterna ryker ändå.
Kroppsformen påminner rätt mycket om hantelciklider men jag uppfattar dem som en smula tuffare än hantelciklider dvs ganska snälla ändå.
Mvh
Uffe -
Artbeskrivning på g?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Nickan... tror att Åleds har inne 3 sådana du söker. Dom kostar nog 500-600:-/st men är som bekant väldigt ovanliga.
Hade det inte vart för priset så hade det simmat sådana i mitt kar med.
Nu får jag "nöja" mig med 7st utav den vanliga iställetKommentar
-
Jag är rätt säker på att det bara är Imazo som har tillgång till denna fisk och att de skickar fiskar vidare till de andra grossister/affärer världen över som vill ha dem.Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar