Hur gör ni när ni skall frakta fisk en längre sträcka? De klarar sig väl inte hur länge som helst i en hink eller påse?
Frakta fisk längre sträckor
Kollaps
X
-
Frakta fisk längre sträckor
Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngelTaggar: Ingen -
-
Många timmar.... Om man skulle köpa nåt 50 mil bort eller i Tyskland. Rent allmänt, hur länge klarar de sig i en behållare utan pump eller syresten?Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngelKommentar
-
Dom kan klara sig ganska länge om det är fisk som inte är så stora eller packade för tätt och om dom fyllt påsarna med syrgas!
När jag fick hem fisk från Jeff Rapps i usa så blev dom stående en natt extra på flygplatsen i usa och av ca30 st fiskar var det 4st som inte klarade sig.
dom måste minst varit i påse 36timmar.CAKommentar
-
Jag brukar ta vanligt friskt vatten från kran ca 25 grader istället för det gamla vattnet från akvariet. Jag handlar mest med tålig fisk typ Petrochromis, Tropheus men tror nog att alla fiskar vinner på friskt vatten. Självklart så är det ju bättre med syrgas om man har tillgång till det. Ofta direkt i en frigolitlåda som håller tätt. Tillägg : Packar fiskarna direkt i frigolitlådan, är det få fiskar direkt i en sån där fryslåda man har med sig till stranden.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Jag brukar ta vanligt friskt vatten från kran ca 25 grader istället för det gamla vattnet från akvariet. Jag handlar mest med tålig fisk typ Petrochromis, Tropheus men tror nog att alla fiskar vinner på friskt vatten. Självklart så är det ju bättre med syrgas om man har tillgång till det. Ofta direkt i en frigolitlåda som håller tätt.Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngelKommentar
-
Kör utan syrgas om det inte är mer än 10 timmar.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kommentar
-
Är man supernojig och orolig eller har syrekrävande fiskar och inte tillgång till syrgas så finns det batteridrivna luftpumpar för typ 200kr att köpa.Mvh
//AlfKommentar
-
Finns addapter till 12-volts utataget i bilen på CO, som man kan plugga in 230v kontakter i och så kan man ha en plastback med både filter och doppvärmare i bilen.
//PeterKommentar
-
Tips: ingen mat till fisken ett dygn innan det är dags för dem att gå i påse. På så vis blir det mindre nedsmutsning av vattnet i påsen.Kommentar
-
Finns påsar som andas ..... Breathing bagsjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
En fundering kring Breathing Bags, hur fungerar det fylla en frigolitlåda med påsar i flera lager? Det går ju i en massa påsar i en låda i.o.m. man slipper ha luft/syrgas i påsarna. Borde inte syret i lådan ta slut eller det tar så lång tid att det inte är något att bekymra sig om? Kan påsarna underst andas överhuvudtaget tätt omgärdade av andra påsar?Kommentar
Kommentar