540 L SA, söker så klart inspiration :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olivaw
    Användare
    • July 2012
    • 115

    540 L SA, söker så klart inspiration :)

    Nu skall snart mitt evighetsprojekt fyllas, det är tänkt att innehålla:

    Scalare, vi får se vilka jag får tag på, bor ju i Kungsbacka så det finns ju några affärer att kolla runt på.
    Ett stort stim pansarmal (fruns önskemål, faktiskt)
    Ancistrus, ett smärre gäng
    Sedan kommer det, för mig, halvkluriga.. Jag gav upp tanken på jordätare då jag vill ha lite scape, är rätt övertygad om att de snart plattar till mina kreationer.. Nu har jag nog fastnat för antingen Laetacara dorsigera eller Laetacara curviceps .. Någon som har några råd och tips om dessa? Hur många kan man ha i ett såpass stort kar?
    Kanske någon stimfisk också? Tja, har inte hittat någon som faller mig på läppen..Någon som har en ide' om det?
    Är rätt okunnig om ciklider, har läst på en del om de jag tänkt mig men det finns ju så många..har säkert missat några potentiella kandidater.

    Det roliga är att nu när detta projektet börjar bli klart så kommer tankarna om nästa..att göra om fisksoppan i vardagsrummet till Tanganyika.. Det är smått farligt att följa andras projekt här på forumet
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

    #2
    Jag hade ett par Dorsiger en gång i tiden, trevlig fisk men lite för sävlig för min smak. Blir grymt snygg när de är i lektagen! Du måste ju inte ha flera av just denna arten du kan ju köra någon apistogramma också.

    Kommentar

    Arbetssätt...