Vilka SA har ni på uppväxt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenny89
    Användare
    • June 2005
    • 70

    Vilka SA har ni på uppväxt?

    Jag har märkt att många fiskar går i trender ibland skriks det efter en sort och då går det inte att få tag på den. Sen dyker den upp och då ser man den överallt.

    Så jag undrar lite vad ni har för sorter hemma och vad ni har för yngel och vad ni håller på att odla där hemma?.


    Själv har jag VF Altum och VF diskus på uppväxt i mitt sällskaps akavrium. Så inga yngel hos mig inte
    / Kenny
  • affealien
    Användare
    • January 2012
    • 1157

    #2
    Jag har 3 cichlor på "uppväxt" i mitt stora kar men de får snart flytta för de börjar närma sig 30cm.

    Sedan har jag 8st Satanoperca daemon på 6-8cm i det mindre karet och på onsdag kommer 8st Uaru amphiacanthoides på 3-4cm som också ska ner där och växa på sig innan de flyttar till stora burken.
    Senast redigerad av affealien; 30 September 2013, 20:55.
    Mvh
    //Alf

    Kommentar

    • MisterPils
      Användare
      • June 2013
      • 73

      #3
      Tuppkam, Guldsöm, Satanoperca leucosticta och förhoppningsvis lek med VF Nyckelhål snart. Satanoperca´n är fortfarande tuggande, men tuppkammar och guldsömmar går i yngelkar.
      Senast redigerad av MisterPils; 30 September 2013, 20:55. Anledning: Komplettering:

      Kommentar

      • olof
        Användare
        • April 2002
        • 1823

        #4
        Jag har några yngel kvar från hanen Orangehead Tapajos jag fick av dig Kenny! De jag har nu gick i ett annat akvarium än huvudgruppen och har växt lite långsammare.

        Det jag tänker mig att odla framöver är Tahuantinsuyoa macantzatza , Andinoacara sp. Colombia och fler Geophagus Orangehead Tapajos. Vi får se om det blir alla arterna i verkligheten. De lär dyka upp på anonssidan vartefter.

        mvh

        Olof
        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • September 2006
          • 1805

          #5
          Sedan någon vecka går 6 st Gymnogeophagus balzanii ensamma. 7-10 cm, är kanske könsmogna. de har intagit varsin plats i karet (375 l). Den största är säker hane. Sedan antagligen 4 honor och en hane.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

            #6
            Bilder och filmer Pabbe!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • MisterPils
              Användare
              • June 2013
              • 73

              #7
              Glömde, har ju blåciklidsyngel/ungfiskar i varierande storlek, arten leker ju i saltsyra och sand så länge det finns en vattendroppe i närheten. Men jag är förtjust i mitt lekpar, hannen är en bjässe på närmare 18 cm så jag håller dom som en motpol till Guldsömsparet som ligger på 13-15 cm

              Kommentar

              • olof
                Användare
                • April 2002
                • 1823

                #8
                Ursprungligen postat av MisterPils
                Tuppkam, Guldsöm, Satanoperca leucosticta och förhoppningsvis lek med VF Nyckelhål snart. Satanoperca´n är fortfarande tuggande, men tuppkammar och guldsömmar går i yngelkar.
                VF Nyckelhål hör ju inte till vanligheterna. Hur är de jämfört med odlade? Bilder?

                Mvh

                Olof
                http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                Kommentar

                • ScreamingBroccoli
                  Användare
                  • March 2013
                  • 231

                  #9
                  Inga yngel här heller. Men har en grupp om 9st ungdjur av FV Satanoperca leucosticta på 7-10cm.

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

                    #10
                    Ursprungligen postat av MisterPils
                    Tuppkam, Guldsöm, Satanoperca leucosticta och förhoppningsvis lek med VF Nyckelhål snart. Satanoperca´n är fortfarande tuggande, men tuppkammar och guldsömmar går i yngelkar.
                    Ja VF nyckelhål vill jag se massor av bilder och filmer på. Spännande! Har faktiskt aldrig sett dessa i butik.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • MisterPils
                      Användare
                      • June 2013
                      • 73

                      #11
                      Ska fixa lite bilder! Pets i Karlstad har ett gäng jag köpte sex stycken och ett par har utkristallisserat sig hittills. Generellt så tycker jag deras färgteckning skiljer sig från de man normalt ser i butik. Mer bronsfärg, även "nyckelhålet" syns tydligare. Upplever dem som väldigt skygga, trots att det finns gott om grottor, rötter och växter i baljan. De bråkar mer inbördes än jag hade trott dessutom.

                      Kommentar

                      • Pabbe
                        NCS Medlem
                        • September 2006
                        • 1805

                        #12
                        Balzanii, film

                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Bilder och filmer Pabbe!
                        Här, i SA-blder, lade jag in en liten film: http://www.ciklid.org/forum/showthre...-del-2/page112

                        Kommentar

                        • MisterPils
                          Användare
                          • June 2013
                          • 73

                          #13
                          Klicka på bilden för större version

Namn: 151.jpg
Visningar: 1
Storlek: 427,8 KB
ID: 687263Klicka på bilden för större version

Namn: 142.jpg
Visningar: 1
Storlek: 656,6 KB
ID: 687264Tog några med mobilen, kommer fler och förhoppningsvis bättre när jag fått fart på den "riktiga" kameran!

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22830

                            #14
                            Snygga!
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Kenny89
                              Användare
                              • June 2005
                              • 70

                              #15
                              Ursprungligen postat av olof
                              Jag har några yngel kvar från hanen Orangehead Tapajos jag fick av dig Kenny! De jag har nu gick i ett annat akvarium än huvudgruppen och har växt lite långsammare.

                              Det jag tänker mig att odla framöver är Tahuantinsuyoa macantzatza , Andinoacara sp. Colombia och fler Geophagus Orangehead Tapajos. Vi får se om det blir alla arterna i verkligheten. De lär dyka upp på anonssidan vartefter.

                              mvh

                              Olof


                              Är han stor och fin nu? Kul att han gav yngel va det med din stora hona du hade?

                              Det enda som leker i mitt akvarium är mina GuldAncistrus. Ingen spännande action där direkt ^^
                              / Kenny

                              Kommentar

                              Arbetssätt...