att jobba idellt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • August 2002
    • 330

    att jobba idellt

    Då ska man "brinna" för uppgiften,inte räkna alla insatser, ideer i kronor o ören,om man ideligen tänker nått annat,ska man inte ta åt sig ett sådant uppdrag,"eldsjälar" har det funnits i alla tider i alla föreningar,annars skulle vi inte ha nått föreningsliv i sverige,dessa människor får stå ut med gnäll,andra uppfattningar o dyl.klarar man inte det ska man avstå att ta åt sig uppdraget,en av dom bästa egenskaper en sån person ska ,tycker jag,är ödmjukhet,ha förståelse för andra uppfattningar,alltid tänka på föreningens bästa,samt att lyssna på andra och framför allt tåla kritik.hur bra jobb man än gör finns det alltid någon som tycker något annat o begär att man ska ta i lite mer(har själv jobbat idellt),alltså det finns alltid nån som kan göra jobbet lika bra eller bättre,man ska inte tro man är oersättlig,för det är man definitivt inte(risken är minimal)...Tyckaren hutti[8D]
  • Jonas E
    Användare
    • February 2003
    • 2533

    #2
    Men en eldsjäl kan ju inte förväntas göra allting, han behöver ju alltid hjälp och om så många som möjligt hjälper till så kan eldsjälen få lite fritt från sitt uppdrag ibland. Och det viktigaste är att ge eldsjälen så mycket stöd som möjligt, för utan stöd klarar eldsjälen ej av sitt uppdrag, särskilt om det rör sig om ett stort uppdrag. Men det som jag tycker är viktigast är inte att gnälla på eldsjälen för de saker han gör fel utan att hjälpa honom med dem, och viktigast av allt - att ge honom ordentligt med beröm!

    Jag skulle vilja tacka alla eldsjälar i alla föreningar för allt underbart arbete de genomför! Utan er skulle det knappt finnas några bra och ordentliga föreningar!

    tack för mig/
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

      #3
      Jag vet inte riktigt vart du vill komma med ditt inlägg "hutti" men jag tycker mig kunna ana viss viss grad av missnöje.

      Du skriver t ex;
      "hur bra jobb man än gör finns det alltid någon som tycker något annat o begär att man ska ta i lite mer"
      Just av den anledningen kan man inte gå alla till mötes i ett diskussionsforum. Istället måste man ta upp och ventilera sina åsikter vid föreningens årsmöte där alla medlemmar har en chans att yttra sig.

      Om du är medlem i föreningen och är missnöjd med något är du precis som alla övriga medlemmar välkommen att framföra din kritik vid årsmötet.



      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Rickard
        Användare
        • April 2002
        • 727

        #4
        Som ledare måste man vara en stark personlighet och kunna driva sina frågor och ofta är dessa personer kontroversiella på gott och ont. Vill man komma framåt i en förening så måste man ha personer av denna karaktär. Sedan måste naturligtvis man foga sig efter styrelsens beslut.

        Däremot om det sitter någon som bara försöker vara alla till lags och gör vad alla säger bränner man ut sig och blir aldrig färdig med något.

        Jag föredrar den första typen som man kan ha olika åsikter med och kraftiga debatter men som får något gjort. Sedan finns det naturligtvis gränser men hitintills har jag ej sett dessa tendenser inom NCS.

        Jag är mycket nöjd med denna förening och även om mina åsikter inte stämmer i alla läge med övriga inom föreningen, men det accepterar jag.

        Tack alla eldsjälar för att ni orkar och finns.

        M.v.h.
        Rickard

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

          #5
          Hutti, är ditt inlägg riktad mot något/någon eller har du bara haft en dålig dag?

          Tony Englund

          Kommentar

          • Henrik Dehlin
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 1913

            #6
            citat: Hutti, är ditt inlägg riktad mot något/någon eller har du bara haft en dålig dag?
            Läs tråden "skicka efter?" om du inte redan gjort det..så förstår du sen.

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

              #7
              Kritik skall vara befogad och det är tveksamt om jag håller med om att det är det här. Den som indirekt får ta kritiken här tycker jag har gjort enormt mycket för både hobbyn och NCS så jag kan bara vara nöjd av det som detta ideella arbete nu givit mig och mitt intresse för denna underbara hobby!

              Man kan kritisera vissa uttalanden och ageranden...men på det stora hela ska man nog vara glad över att det finns eldsjälar som delar ens intresse och som aktivt utvecklar hobbyn.

              Däremot står jag fast vid att en del kommentarer som gjordes av NCS styrelsemedlem inte var direkt god nivå att diskutera med sina medlemmar. En förening står och faller med sina medlemmar.

              Kommentar

              Arbetssätt...