Fredags tråden.
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Skitbilligt!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
-
-
Ledig fredag och en vackas semester efter det - bara för att jag kan, och känner för det
Har börjat det här med att roa mig med att skapa album och ladda upp bilder, så ta en titt om ni känner för det (många har jag visserligen laddat upp och visat innan, men några nya). Och nu så bär det iväg till akvariet för lite städning och vattenbyte. En kanske kul grej på G i karet. Ganska sannolikt har två av mina L. Ocellatus lekt av sig i en snäcka. Sen i måndags har ena honan parkerat utanför en snäcka och är därinne titt som tätt och grejar. Hanen håller benhårt revir strax utanför. Har inte sett nåt liv därinne än, men väl valt för min del så ligger öppningen några cm från framrutan, så jag har första parkett.Kommentar
-
Fredagsunderhållning ja...Har i snart ett år haft två ensamma L.brevis-honor som vaktar i varsin snäcka i mitt 540. För att liva upp det hela köpte jag en fin brevis-hanne i Nol i onsdags. Döm om min förvåning när hannen istället för att simma ner till snäckorna och visa upp sig tränger in sig i ett skrymsle mellan Eheimpump och glasruta...
Han äter i alla fall.
Ska prova att lägga i en snäcka åt honom också - problemet är att han håller till i änden av karet och honorna är i mitten. Kan jag inte locka fram honom till dansgolvet får jag överväga att flytta alla tre till ett lugnare kar med bara daffodil-prinsessor.
Sen tittar jag väl på "Det stora blå" och när alla har dött går jag och lägger mig.Kommentar
-
Denna Fredagen blir det säsongens första glöggyra... Kan inte hålla mig. Samt att installera och dra igång nya ytterfilter.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
HahahaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Veckans fredagsnöje. Försöker snygga till ljuset i karet med hjälp av tillplattade formade folieformar (såna man lägger mat i). Skräpbillig lösning men det funkar faktiskt helt ok. Bakgrunden fick lite mer skugga samtidigt som växterna fick lite mer. Och se på fan, fick inte fiskarna lite mer sting i färg och teckning dessutom - jo. Blev en fin blandning av både mer riktat dsitinkt sting och ljusdämpning. Ok, inte lika imponerande effekt som bättre lösningar kan erbjuda, men man tager vad man haver och ser vart det bär hän. Betydligt snyggare än det platta ljuset nakna rör återger i alla fall. Framgår tyvärr inte så jättetydligt på bild. Så, nu ska jag njuta akvariutsikt sen blir det dubbelavsnitt av Defiance, julmust och chips - en kombination av sci-fi nörd och efterdyningar av migrän. Ölen får jag ta en annan dag. Skål och ha en nice fredag allihopKommentar
Kommentar