If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nyfiken på maxspect razor för sötvatten och undrar hur den lyser och funkar med växter osv !
Vh Stefan
Alexander har 2 st 160w över sitt 1100L akvarium(eller vad det nu var) försöker hitta hans tråd här på forumet men lyckas inte nå vidare.
Ser mycket trevligt ut men hur växterna växer får han nog svara på själv.
Det brukar finnas en massa coola ideer hur man scapar ett akvarium. vi skulle kunna använda denna tråd till att bolla ideer dela erfarenheter och tips kring hur man kan scapa ett akvarium.
Så på ett bara in med ideer och tips! ;)
Edit: Tidigare tråd i samma ämne:
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?52968
@Alexander Ylipää får väll ta och vakna så kanske vi får se någon ny bild på härligheten?
Jodå har två razor ramper på 8000K i mitt kar. Lyser fantastiskt bra. Så bra att jag faktiskt aldrig kör dem på 100% av ljusstrykan. Nöjer mig med 80% som mest under dagen, mest eftersom jag inte har några ljuskrävande växter. Här lyser dock armaturen på cirka 30%.
Jodå har två razor ramper på 8000K i mitt kar. Lyser fantastiskt bra. Så bra att jag faktiskt aldrig kör dem på 100% av ljusstrykan. Nöjer mig med 80% som mest under dagen, mest eftersom jag inte har några ljuskrävande växter. Här lyser dock armaturen på cirka 30%.
Åh vad snyggt. Varför delar du inte med dig mer av det karet!!!
Kommentar