För ett tag sen lyckades fiskvakten att skrämma min hane till flykt, landade mellan akvariet och vägen och dog. Jag fick en fisk av honom som han lovade att det var en hane. Jag är tveksam. Den har en fläck på ryggfenan, ser ut som staket, jämnhög. Inte som typisk hona som har oregelbundna fläckar. Men hanar har mindre fläckar om de överhuvudtaget har sådana. Båda fiskarna trivs och får lekfärger samtidigt, ägg fanns men ingen yngel.
Kan vara två honor jag har, eller en mutant eller hybrid? Den är lite större än honan, starkare huvudparti, i proportioner lite längre kropp. Jag kan vänta och se, men det börjar kännas hopplöst.
Tyvärr gillar den inte bli fotograferad heller eller starkare belyst. Då försvinner den i grottan. Båda fiskar liknar varandra så det är samma art
Vad tycker ni som kan arten? Förlåt den dåliga bilden.
Kan vara två honor jag har, eller en mutant eller hybrid? Den är lite större än honan, starkare huvudparti, i proportioner lite längre kropp. Jag kan vänta och se, men det börjar kännas hopplöst.
Tyvärr gillar den inte bli fotograferad heller eller starkare belyst. Då försvinner den i grottan. Båda fiskar liknar varandra så det är samma art
Vad tycker ni som kan arten? Förlåt den dåliga bilden.
Kommentar