En art jag aldrig fick någon koll på

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • April 2002
    • 1823

    En art jag aldrig fick någon koll på

    Lite gamla bilder jag la på Zoonen då det begav sig:



    Den här arten höll jag för ett par år sedan. Jag köpte 4 st hos Sandby Ciklidhobby som Aequidens diadema och höll dem ett par år utan att ens kunna skilja ut hanar och honor. Bilderna är rätt kassa pga dålig kamera + att fiskarna var rätt skygga. Teckningen var ljus med svart sidolinje och band från mittfläcken över ryggfenan när de var rädda men de kunde när de verkligen var på humör bli väldigt mörka. Fiskarna var väl knappt 20 cm.

    Några tipps om vad det kan ha varit för art?

    mvh

    Olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/
  • olof
    Användare
    • April 2002
    • 1823

    #2
    Här är en bild Fredrik Hagblom tog av fiskarna i butiken när de var nyimporterade:



    Mvh

    olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • Cichlid-Power
      Användare
      • November 2006
      • 253

      #3
      Aequidens

      Ursprungligen postat av olof
      Lite gamla bilder jag la på Zoonen då det begav sig:



      Den här arten höll jag för ett par år sedan. Jag köpte 4 st hos Sandby Ciklidhobby som Aequidens diadema och höll dem ett par år utan att ens kunna skilja ut hanar och honor. Bilderna är rätt kassa pga dålig kamera + att fiskarna var rätt skygga. Teckningen var ljus med svart sidolinje och band från mittfläcken över ryggfenan när de var rädda men de kunde när de verkligen var på humör bli väldigt mörka. Fiskarna var väl knappt 20 cm.

      Några tipps om vad det kan ha varit för art?

      mvh

      Olof

      Hei Olof, som du nok vet er jeg bestandig interessert i Aequidens, men det hender dessverre at man får tak i fisk som man ikke har en aning hva det skal være, eller hvor den kommer fra. Om man har den riktige fangstlokasjonen så kan det jo være en mulighet for at man klarer å spore fisken opp. Dine fisk påminnerr en del om de fra Peru, fasong, skjellene på kroppen etc. Kan jo på minne en del om Aequidens sp. Jenaro Herrera, men det er ikke den. Så om du vet lokasjonen kan det hjelpe.

      Cichlid-Power

      Kommentar

      Arbetssätt...