Nytt 120 liters, nu börjar det närma sig..
Kollaps
X
-
-
Kul med nya firrar! Mina äter allt möjligt (både torrfoder och fryst), de är inte kräsna i vanliga fall så det är nog bara att vänta ut dem.
Jag var på arken igår förresten, några N.caudopunctyatus fanns inte kvar, det satt inte ens någon lapp kvar på tanganyika-akvariet. Kul förresten att de tar inte lite tanganyika nu även om de får gå och trängas i ett akvarium. Extra kul att de vågar ta inte lite ovanligare tanganyika också, de hade Lepidiolamprologus boulengeri samt kendalli, N. buescheri bland annat.Senast redigerad av Pierre_N; 29 September 2013, 18:34.Kommentar
-
Jag kör med samma märke till mina jordätare o vet att det är kanon bra kvalitét på foder! Ska köpa en burk av chlorella imorron innan jag börjar jobba. Lite skillnad att mata mina SA ciklider. Dom äter ALLT!! Speciellt mina temporalis och det som råkar bli över tar mina tetror o corysar hand om med belåtenhet.. Ska ge nytt försök imorgon bitti. Ska ge styckvis med fryst artemia, samt att ha slangen i förberedelse för ev vattenbyte direkt efter.600 + 120 lliter TanganyikaKommentar
-
Jag kör med samma märke till mina jordätare o vet att det är kanon bra kvalitét på foder! Ska köpa en burk av chlorella imorron innan jag börjar jobba. Lite skillnad att mata mina SA ciklider. Dom äter ALLT!! Speciellt mina temporalis och det som råkar bli över tar mina tetror o corysar hand om med belåtenhet.. Ska ge nytt försök imorgon bitti. Ska ge styckvis med fryst artemia, samt att ha slangen i förberedelse för ev vattenbyte direkt efter.Kommentar
-
Kul med nya firrar! Mina äter allt möjligt (både torrfoder och fryst), de är inte kräsna i vanliga fall så det är nog bara att vänta ut dem.
Jag var på arken igår förresten, några N.caudopunctyatus fanns inte kvar, det satt inte ens någon lapp kvar på tanganyika-akvariet. Kul förresten att de tar inte lite tanganyika nu även om de får gå och trängas i ett akvarium. Extra kul att de vågar ta inte lite ovanligare tanganyika också, de hade Lepidiolamprologus boulengeri samt kendalli, N. buescheri bland annat.600 + 120 lliter TanganyikaKommentar
-
Har också förkärlek till SA. Dina kommande gäddciklider kommer garanterat att trivas i den baljan! Skulle va kul om du längre fram kunde lägga upp en film på när du matar dom med något levande Hur går det föresten? Färgar bakgrunden fortvarande av sig? Bra idé det där med att isolera ljudet från fx5:an. Min låter också lite ibland, har lagt en frigolitskiva under för att minska vibrationerna. Har fått för mig att det hjälper lite åtminstone .600 + 120 lliter TanganyikaKommentar
-
Det här är en helt nyutforskad världsdel för mig! Har redan börjat planera att skaffa ett större Tanganyika kar. Men det får bli av efter vi har flyttat. Sitter illa till som det är.. då jag sist kom hem med ett 120 liters utan förvarning Sa dom att de inte hade N.caudopunctyatus kvar eller att dom aldrig har haft dom inne?? Malawi verkar vara mest dominerande på den sidan. Men fick veta att en kille som jobbar där har ett brinnande intresse just för Tanganyika. Misstänker också att jag får vänta ut dem.. får mata varsamt under tiden. Undrar om mina planer på att ha en hel koloni av multisar kommer att skrotas pga mina 2 Altosar??
Jag tror du kan vara lugn, Altosarna tar nog några yngel men jag tror inte de kan äta upp alla.Kommentar
-
Glömde tillägga att mina 2 altosar är; Altolamprologus sp. "compressiceps shell" , "Sumbu".Senast redigerad av DaRe; 30 September 2013, 10:16.600 + 120 lliter TanganyikaKommentar
-
Ovanlig ock läcker art, jag editerade inlägget så autolinkern slog till.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tack! Dom ser vekligen rovgiriga ut. Men skenet bedrar, då de är väldigt lugna och blir mer eller mindre totalt mobbade av mina multisar. Får möblera om så att de kommer till sin rätta.600 + 120 lliter TanganyikaKommentar
-
Jag tror att sumbu kan ha svårt att hävda sig mot multisar. Kanske om de är fullvuxna att de klarar av det, men multisar är ju hårda.
Får hoppas att de lyckas komma till sin rätt i ditt kar.Kommentar
-
Jäkligt kul att se hur en sådan liten firre kan inta hela karet som sitt revir, gräva ut gångar under stenar så att det blir mega högar av sand runt om och även flytta omkring snäckor då de anser att de hindrar deras flitiga arbete.. Sumbusarna går ju också under kategorin som snäcklekare. Får se till att de har tillräckligt med snäckor. Imorgon är jag ledig, ska passa på att ta lite bilder då.600 + 120 lliter TanganyikaKommentar
-
Har sett mina Jullar (fullvuxna) ge sig in i fighter med dom där hanen har piskat mot Multisarna men tillslut så brukar Jullen ge med sig och simmar snopet tillbaka till sina gömslen.
Tror du ska försöka fixa ett "eget" område till dina Altolamprologus Compriceps fiskar!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar