Var i Vimmerby igår o hämtade ett 120 liters alukar med ställning, doppvärmare o fluval ytterfilter för 300 kr! Har nu lite beslutsångest över vad jag ska göra med det! Fick lite inspiration här på forumet, bla från punkfred om att göra en egen btn bakgrund. I sådana fall blir det 100 % svartvatten med apistogramma. Eller så blir det minivariant utav något helt annat, Tanganyika.. Tyck gärna till här! Behöver alla åsikter o inspiration jag kan få! Med vänlig hälsning Micke
Nytt 120 liters, nu börjar det närma sig..
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Vad sägs om gul palettciklid? Det är en otroligt fin liten ciklid, den plus lite andra småfirrar skulle kanske bli niceBe careful when speaking. You create the world around you with your words. -
Var i Vimmerby igår o hämtade ett 120 liters alukar med ställning, doppvärmare o fluval ytterfilter för 300 kr! Har nu lite beslutsångest över vad jag ska göra med det! Fick lite inspiration här på forumet, bla från punkfred om att göra en egen btn bakgrund. I sådana fall blir det 100 % svartvatten med apistogramma. Eller så blir det minivariant utav något helt annat, Tanganyika.. Tyck gärna till här! Behöver alla åsikter o inspiration jag kan få! Med vänlig hälsning Micke
Om du inte har testat på Tanganyika ännu så gör det! Startade ju precis ett 120 Liters till detta jag med! Har bara ett gäng Multisar i än sålänge men är redan väldigt förtjust! Mer beteende i en av dessa små fiskar än Någon av de apistogramma jag testat på.Kommentar
-
Räkor och en stor stim färgglada små fiskar av en sort, växter, lite Amano feeling. Jag menar satsa på scenografi, ha fiskar som tillför rörelse. Bygg upp något spännande. http://www.youtube.com/watch?v=lwODyFMsxN8Kommentar
-
Min sambo Linda är inte glad över att jag släpade hem ett till akvarium igår . Ett räkkar fullt med mossa/växter vore ursnyggt, men det får bli en annan gång kanske Jag följer många projekt här på forumet o del är verkligen klockrena! Tycker verkligen om dina projekt punkfredd! Och vad jag har sett utav Kawasas CA kar så är det utan att låta fjäskig, riktigt häpnadsväckande snyggt!
Jag har för tillfället skippat planen på att göra min egna btn bakgrund.. Däremot så fäste jag fast ultra svart solfilm på båda sidorutorna o baksidan. Har nästan till 100 % bestämt mig för Tanganyika. Tycker att palettciklider är enormt vackra, men om det nu blir Tanganyika så är jag sjukt sugen på ett par av Neolamprologus brichardi och Neolamprologus leleupi . Vet ej om dom skulle fungera ihop dock? sen så kanske några Neo Lamprologus multifasciatus om det finns plats. Ska ge mig ut imorrn efter jobbet o leta efter snygga stenar att scapa med.. Lovar att lägga upp bilder!600 + 120 lliter TanganyikaKommentar
-
-
-
Ser bra ut, några "snäckissar" kommer inte att bli dumt i det karet. Med den inredningen skulle jag avråda med att köra både "N brichardi" o "N leleupi" då dom är konkurenter om utrymmet.DieselråttanKommentar
-
Fasiken.. jag som ville ha ett par utav N brichardi Lite multisar kommer ändå bli skit najs..600 + 120 lliter TanganyikaKommentar
-
Tror jag skrev lite otydligt, menar att du inte ska köra "N brichardi" "N leleupi" tillsammans, en av sorterna går bra + någon "snäckis" kör du "N brichardi" så för färgens skull så är "L ocelatus Gold" ett trevligt val, då "princessorna" är mera neutrala, o det blir lite mer färg. MilleDieselråttanKommentar
-
Du kan ha en (1) apelsinciklid. Helt biotopriktigt. Ett alternativ är jullar. Gillar du prinsessutseendet rekommenderar jag snäcklekaren Lamprologus calliurus. Skaffar du prinsessor och har andra fiskar får du vara beredd på att ta ur inredningen ibland och plocka ut ett gäng.
Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Tror jag skrev lite otydligt, menar att du inte ska köra "N brichardi" "N leleupi" tillsammans, en av sorterna går bra + någon "snäckis" kör du "N brichardi" så för färgens skull så är "L ocelatus Gold" ett trevligt val, då "princessorna" är mera neutrala, o det blir lite mer färg. Mille600 + 120 lliter TanganyikaKommentar
-
Du kan ha en (1) apelsinciklid. Helt biotopriktigt. Ett alternativ är jullar. Gillar du prinsessutseendet rekommenderar jag snäcklekaren Lamprologus calliurus . Skaffar du prinsessor och har andra fiskar får du vara beredd på att ta ur inredningen ibland och plocka ut ett gäng.600 + 120 lliter TanganyikaKommentar
-
Leleupi kommer du bara kunna ha en av, inte ett par. Så det blir ju inte så skoj.
Men finns ju julidochromis som passar karet, ornatus är en bra storlek och bra färg på som komplement till ofta ganska gråa snäcklekare.
Neolamprologus caudopunctatus är fin också, en snäcklekare som ibland också kan leka i grotta. Men den är parbildande och skapar inga kollonier, om det är det man vill ha.Kommentar
-
Kommentar