Förslag på Jordätare, eller för all del något annat!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MisterPils
    Användare
    • June 2013
    • 73

    Förslag på Jordätare, eller för all del något annat!

    Tillbaka i Karlstad efter en "affärsresa" till Danderyd och DaRe, kom hem med ett 430L som ska husera mina Avelsdjur av Satanaoperca Leucosticta 2+3, tuppkammar 1+3 samt ett gäng G. Brasiliensis ungdjur på tillväxt. Skulle vilja ha nån mer art i karet... Förslag, på botten kommer ett stim bågpansarmalar och lite L-malar att finnas förövrigt.
  • MisterPils
    Användare
    • June 2013
    • 73

    #2
    Jag har aldrig gett Skalarer ett seriöst försök, är det någon som har erfarenhet av att hålla såna plattfirrar tillsammans med jordätare?

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

      #3
      Trevligt att träffas!

      Scalarer kan nog gå beroende på hur många brasiliensis du har, de kan vara rätt tuffa.

      Annars finns nog en hel del du skulle kunna ha Tahuantinsuyoa macantzatza går säkerligen exempelvis
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

        #4
        Ursprungligen postat av MisterPils
        Jag har aldrig gett Skalarer ett seriöst försök, är det någon som har erfarenhet av att hålla såna plattfirrar tillsammans med jordätare?
        Går jättebra! Jag har redback och tapajos ihop!
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • MisterPils
          Användare
          • June 2013
          • 73

          #5
          Tack det sammas DaRE! Jo Brassarna kan ju bli heta, men dom ska omplaceras när de blir större, Både tuppkammen och Satanopercan är 3-4 ggr så stora så än så länge funkar det! Ska kolla upp ditt artförslag David! ...men är sugen på Skalarer av nån anledning! :-)

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

            #6
            Hur gör du med tuppkammarna? Jag har inte haft dessa men hört att de är rätt kaxiga. Annars håller jag med Wilhelm satanopercorna eller tapajos orangea heads eller många andra jordätare med scalarer skulle gå klockrent.

            Men även de du har kan gå hur bra som helst, aggrot brukar ju mest vara inom arten.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • MisterPils
              Användare
              • June 2013
              • 73

              #7
              Min stora tuppkamshane är rätt kaxig när det finns romstinna honor i närheten, sen när dom går och tuggar är han betydligt lungnare. Tuggande honor kan däremot bli jävligt otrevliga mot sin omgivning! Men dom håller sig nära botten så jag tror att det kanske kan rädda skalarerna i så fall.

              Kommentar

              • Micke Schagerberg
                Användare
                • June 2013
                • 1

                #8
                Skalarer Pils? Vadan detta?

                Kommentar

                • MisterPils
                  Användare
                  • June 2013
                  • 73

                  #9
                  Dom kan nog sätta i sig ett och annat yngel, så att inte karet gror igen!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...