Mitt första Tanganyika kar, 120 Liter Lido

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Repen1
    Användare
    • January 2013
    • 877

Ursprungligen postat av Pierre_N
    Usch va bortskämda ni är, man kanske skulle flytta till götet där "utplockat" betyder att det bara finns 3 st olika Altos inne Måste bli en tur dit snart i alla fall...
    Ska du ner till Nol o det passar så hänger jag gärna med ner, har aldrig varit där så det skulle vara intresant. Mille
    Dieselråttan

Kommentar

• Pierre_N
      Användare
      • March 2004
      • 772

Det låter som en plan! Snart va dock att ta i, jag åker hellre dit om några månader, när jag har ett 240l att fylla upp.

Kommentar

• Repen1
        Användare
        • January 2013
        • 877

Jag har inte bråttom, hojta till när det passar dej, så får vi hoppas att jag är hemma då. Mille
        Dieselråttan

Kommentar

• Repen1
          Användare
          • January 2013
          • 877

Ursprungligen postat av Punkfredd
          Det hjälpte inte att åka en sväng till Nol idag. Jag behöver ett större TA kar snart...

Är fortfarande helt såld på Calvus/compricepsen specielt Compriceps Goldhead och Calvus black.

Har ju tre stora rockzolide riverstone moduler över som jag skulle kunna kapa till för att skapa något spännande...
          Haha, Ta ger tydligen mersmak, Borde snart vara dags för en ny bilduppdatering på ditt kar så vi får se hur det utvecklas.Mille
          Dieselråttan

Kommentar

• FrePGun
            Användare
            • March 2009
            • 2410

Ursprungligen postat av Repen1
            Haha, Ta ger tydligen mersmak, Borde snart vara dags för en ny bilduppdatering på ditt kar så vi får se hur det utvecklas.Mille
            Absolut. Skall ju hämta fisk till sydamerikaburken imorgon så på lördag eller söndag åker nog systemkameran fram

Kommentar

• Repen1
              Användare
              • January 2013
              • 877

Ser vi fram mot. Mille
              Dieselråttan

Kommentar

• FrePGun
                Användare
                • March 2009
                • 2410

Hoppas jag hinner få svar till imorgon...

Är det en skitdum idé att ta ut Tanganyika Killin och byta ut mot ett par prinsessor i detta karet?

Eller kommer dom vilja bruka grottorna där Jullarna håller till?

Något annat alternativ som håller till i mellanskiktet/ytan?

Kommentar

• johho
                  NCS Medlem

• March 2007
                  • 1824

Ursprungligen postat av Punkfredd
                  Hoppas jag hinner få svar till imorgon...

Är det en skitdum idé att ta ut Tanganyika Killin och byta ut mot ett par prinsessor i detta karet?

Eller kommer dom vilja bruka grottorna där Jullarna håller till?

Något annat alternativ som håller till i mellanskiktet/ytan?
                  Det är en nackdel med små tangakar. Vad ska vara vid ytan? Det är svårt om inte omöjligt att hitta en lämplig fisk annat än killin. Och jag hade inte blandat in prinsessor. Man får nog välja det ens eller andra i den storleken av kar.

Kommentar

• Pierre_N
                    Användare
                    • March 2004
                    • 772

Håller med johho, det är skitdumt. Vill du ha princessor så får du ta ut de andra förr eller senare.

Kommentar

• FrePGun
                      Användare
                      • March 2009
                      • 2410

Ursprungligen postat av johho
                      Det är en nackdel med små tangakar. Vad ska vara vid ytan? Det är svårt om inte omöjligt att hitta en lämplig fisk annat än killin. Och jag hade inte blandat in prinsessor. Man får nog välja det ens eller andra i den storleken av kar.
                      Så är det.

Fisken är iaf återlämnad och ingen ersättare kom med hem.

Finna ju lyktögonfisk...

Kommentar

• Pierre_N
                        Användare
                        • March 2004
                        • 772

Det gjorde du rätt i! Det är löjligt svårt att låta bli att köpa ibland, det är lätt att stoppa i en art för mycket så blir det bara soppa av det. Jag tycker att du ska vara grymt nöjd med burken om du får 3 arter att fungera i ett 120l. Inga nya bilder? Har jullarna hittat tillbaka till varandra än?

Kommentar

• FrePGun
                          Användare
                          • March 2009
                          • 2410

Det gjorde du rätt i! Det är löjligt svårt att låta bli att köpa ibland, det är lätt att stoppa i en art för mycket så blir det bara soppa av det. Jag tycker att du ska vara grymt nöjd med burken om du får 3 arter att fungera i ett 120l. Inga nya bilder? Har jullarna hittat tillbaka till varandra än?
                          Ja fast just nu går de ju bara två arter multifasciatus och Julidochromis dickfeldi

Jadå dom är sams igen! Mao simmar gemensamt och sådant.

Kommentar

• Pierre_N
                            Användare
                            • March 2004
                            • 772

Jaha var det killisen du lämnade tillbaka? Jag fattade som att du redan hade köpt sessorna och lämnade tillbaka dem. Hur kommer det sig att du inte behöll killisen?

Kommentar

• FrePGun
                              Användare
                              • March 2009
                              • 2410

Jaha var det killisen du lämnade tillbaka? Jag fattade som att du redan hade köpt sessorna och lämnade tillbaka dem. Hur kommer det sig att du inte behöll killisen?
                              De kändes som dom behövde ett mycket större kar.

Det FUNGERADE men dom härjade något vansinnigt. Men så fort jag matade eller bytte vatten så var de lek och då var dom fasen överallt i karet och bökade runt.

Så med facit i hand att Killin inte är kvar så kanske prinsessor inte är helt tokigt ändå?

Eller ett litet par med Compriceps...

Kommentar

• Pierre_N
                                Användare
                                • March 2004
                                • 772

Ok. Jag skulle säga att karet är fullt i alla fall. Princessor lär ta över karet förr eller senare, för att hålla princessor ihop med något över huvudtaget i ett så pass litet kar under någon längre tid så ska man ha en väldig tur. Jag har inte så mycket erfarenhet av A.comp men på så liten bottenyta som ett lido har så tror jag inte att du får någon glädje av dem. Leker både dina jullar och multisar samtidigt kommer karet kännas väldigt trångt.

Kommentar

Arbetssätt...