Mitt första Tanganyika kar, 120 Liter Lido

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

Ursprungligen postat av mbitton
    Diggar verkligen dina Julidochromis!!
    Ja dom är granna som fasen! Hanen blir som ett blått neonrör när han spänner på rejält med färg.

Ursprungligen postat av Pierre_N
    Snygga!
    Tack!

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem

• September 2009
      • 22826

Uj ännu bättre!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• johho
        NCS Medlem

• March 2007
        • 1824

Dina jullar har bättre färg än mina, men mina går i ett kritvitt kar så de blir lite bleka.

Kommentar

• FrePGun
          Användare
          • March 2009
          • 2410

Ursprungligen postat av johho
          Dina jullar har bättre färg än mina, men mina går i ett kritvitt kar så de blir lite bleka.
          Finns många faktorer som spelar in på fiskars färg! En är lysrören helt klart. Jag har två juwel daylight i. Blir vit-blå krispigt kallt ljus i dom.

Sen efterarbetar jag bilderna i photoshop också och där kan man ju trolla fram lite extra blått

Men visst dom är väldigt blåa mitt par, speciellt hanen! Så tack för att du lämnade kvar dessa till mig

Kommentar

• johho
            NCS Medlem

• March 2007
            • 1824

Hehe, med samma förutsättningar skulle jag gissa att de är väldigt lika Alla som gick där var väldigt blåa och fina.

Kommentar

• maltandis
              Användare
              • October 2003
              • 1567

Ursprungligen postat av Punkfredd
              Tack för det, men en sketen Iphonebild säger inte mycket, här kommer några med lite mer jobb bakom.[ATTACH=CONFIG]48128[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48129[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48130[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48131[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48132[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48133[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48134[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48135[/ATTACH]
              Fint litet kar, och fina fiskar som vi nu får se riktigt fina bilder på. Tack för att du delar med dig, ett kul projekt jag följt
              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• Anders i Askim
                • February 2008
                • 1031

Ett intressant akvarie med bra fisksammansättning som med tiden kommer bli ännu häftigare.
                Denna balja är ett bra exempel på att det går att göra "mycket akvarie med få liter"
                Bra jobbat!
                Mvh Anders
                Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9104

Toppenbilder på toppenfiskar!
                  mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• FrePGun
                    Användare
                    • March 2009
                    • 2410

Ursprungligen postat av maltandis
                    Fint litet kar, och fina fiskar som vi nu får se riktigt fina bilder på. Tack för att du delar med dig, ett kul projekt jag följt
                    Ursprungligen postat av Anders i Askim
                    Ett intressant akvarie med bra fisksammansättning som med tiden kommer bli ännu häftigare.
                    Denna balja är ett bra exempel på att det går att göra "mycket akvarie med få liter"
                    Bra jobbat!
                    Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Toppenbilder på toppenfiskar!
                    Tack allihop! Är väldigt nöjd med hela akvariet, har varit ett roligt och lärorik sätt att ge sig in i en helt ny världsdel och biotop.

Kommer att återlämma en av snäcklekarna som inte blir insläppt i gruppen samt två utav Tanganyika killina för dom tar lite för mycket plats och härjar något fruktansvärt i jämnförelse med de andra arterna. (påminner extremt mycket om ett gäng Congo tetror till sättet). Men efter de skall jag nog ha hittat den balans jag är ute efter.

Har även efterlyst ett mindre ytterfilter typ eheim 2011 eller 2013 på köp och säljen. Känns som Juwels egna filter är lite i underkant till mängden fisk här i. Vill kunna mata på rätt rejält utan att oroa mig för vatten kvalitet osv.

Kommer säkerligen komma bild uppdateringar här om helgerna

Kommentar

• Olivaw
                      Användare
                      • July 2012
                      • 115

Riktigt, riktigt snyggt! Ångrar mig som fasen att jag sålde mitt Lido... Kommer också ge mig på Tanganyika, har ett Juwel på ca 180 liter som nu är en klassisk fisksoppa, det får bli ändring på det

Kommentar

• FrePGun
                        Användare
                        • March 2009
                        • 2410

Ursprungligen postat av Olivaw
                        Riktigt, riktigt snyggt! Ångrar mig som fasen att jag sålde mitt Lido... Kommer också ge mig på Tanganyika, har ett Juwel på ca 180 liter som nu är en klassisk fisksoppa, det får bli ändring på det
                        Ja på 180 Liter kan du få till ett kanon kar!

Känns verkligen som jag fått till ett spännande ciklid kar på mycket liten yta!

Kommentar

• FrePGun
                          Användare
                          • March 2009
                          • 2410

Är rädd att mitt Julidochromis dickfeldi par har delat på sig trots allt.

Ser den istort sett aldrig ihop längre och hanen brukar göra utfall mot honan...

Vad skall jag göra i denna situation? Kan dom
                          Bli sams igen eller bör jag skaffa 2 nya honor och låta han välja ut en ny och sedan returnera den gamla och en av de nya?

Kommentar

• Repen1
                            Användare
                            • January 2013
                            • 877

Många gånger blir dom sams igen, så ha lite is i magen, men håll koll på dom så att honan inte blir för hårt åtgången. Mille
                            Dieselråttan

Kommentar

• johho
                              NCS Medlem

• March 2007
                              • 1824

Sålänge hon inte blir skadad så. Mina har också under den korta erfarenhet jag har av dem varit lite på och av. Just nu verkar de väldigt på då de kukilurer under en sten

Kommentar

• FrePGun
                                Användare
                                • March 2009
                                • 2410

Ursprungligen postat av Repen1
                                Många gånger blir dom sams igen, så ha lite is i magen, men håll koll på dom så att honan inte blir för hårt åtgången. Mille
                                Ursprungligen postat av johho
                                Sålänge hon inte blir skadad så. Mina har också under den korta erfarenhet jag har av dem varit lite på och av. Just nu verkar de väldigt på då de kukilurer under en sten
                                Allright bra att veta.

Honan verkar ha iaf två frizoner i stenröset där hanen inte kommer in så hon far inte illa. Oftast hinner hon pinna ut och äta lite när det är matdags också.

Kommentar

Arbetssätt...