Mitt första Tanganyika kar, 120 Liter Lido
Kollaps
X
-
-
Uj ännu bättre!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Sen efterarbetar jag bilderna i photoshop också och där kan man ju trolla fram lite extra blått
Men visst dom är väldigt blåa mitt par, speciellt hanen! Så tack för att du lämnade kvar dessa till migKommentar
-
Hehe, med samma förutsättningar skulle jag gissa att de är väldigt lika Alla som gick där var väldigt blåa och fina.Kommentar
-
Tack för det, men en sketen Iphonebild säger inte mycket, här kommer några med lite mer jobb bakom.[ATTACH=CONFIG]48128[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48129[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48130[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48131[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48132[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48133[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48134[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48135[/ATTACH]Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Ett intressant akvarie med bra fisksammansättning som med tiden kommer bli ännu häftigare.
Denna balja är ett bra exempel på att det går att göra "mycket akvarie med få liter"
Bra jobbat!Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Toppenbilder på toppenfiskar!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommer att återlämma en av snäcklekarna som inte blir insläppt i gruppen samt två utav Tanganyika killina för dom tar lite för mycket plats och härjar något fruktansvärt i jämnförelse med de andra arterna. (påminner extremt mycket om ett gäng Congo tetror till sättet). Men efter de skall jag nog ha hittat den balans jag är ute efter.
Har även efterlyst ett mindre ytterfilter typ eheim 2011 eller 2013 på köp och säljen. Känns som Juwels egna filter är lite i underkant till mängden fisk här i. Vill kunna mata på rätt rejält utan att oroa mig för vatten kvalitet osv.
Kommer säkerligen komma bild uppdateringar här om helgernaKommentar
-
Riktigt, riktigt snyggt! Ångrar mig som fasen att jag sålde mitt Lido... Kommer också ge mig på Tanganyika, har ett Juwel på ca 180 liter som nu är en klassisk fisksoppa, det får bli ändring på detKommentar
-
Känns verkligen som jag fått till ett spännande ciklid kar på mycket liten yta!Kommentar
-
Är rädd att mitt Julidochromis dickfeldi par har delat på sig trots allt.
Ser den istort sett aldrig ihop längre och hanen brukar göra utfall mot honan...
Vad skall jag göra i denna situation? Kan dom
Bli sams igen eller bör jag skaffa 2 nya honor och låta han välja ut en ny och sedan returnera den gamla och en av de nya?Kommentar
-
Många gånger blir dom sams igen, så ha lite is i magen, men håll koll på dom så att honan inte blir för hårt åtgången. MilleDieselråttanKommentar
-
Sålänge hon inte blir skadad så. Mina har också under den korta erfarenhet jag har av dem varit lite på och av. Just nu verkar de väldigt på då de kukilurer under en stenKommentar
-
Honan verkar ha iaf två frizoner i stenröset där hanen inte kommer in så hon far inte illa. Oftast hinner hon pinna ut och äta lite när det är matdags också.Kommentar
Kommentar