Mitt första Tanganyika kar, 120 Liter Lido
Kollaps
X
-
-
De går framåt. Verkar som att bakgrunden mjölkar av sig något fruktansvärt så jag kör ett 90%vattenbyte/dygn och får nog göra det hela veckanKommentar
-
Ok. Antar att det kanske är från både färg/torv? Vissligen snyggt om torven färgar av sig.. Jag får alltid en perfekt färgsättning i karet efter varje vb, då jag kramar ur en torvboll. Önskar att man kunde ha en sådan färg hela tiden. Nu på torsdag hämtar jag mina 10 multisar. Har gjort om lite i T- karet med nya stenar och skaffa lite fler snäckor.600 + 120 lliter TanganyikaKommentar
-
Ok. Antar att det kanske är från både färg/torv? Vissligen snyggt om torven färgar av sig.. Jag får alltid en perfekt färgsättning i karet efter varje vb, då jag kramar ur en torvboll. Önskar att man kunde ha en sådan färg hela tiden. Nu på torsdag hämtar jag mina 10 multisar. Har gjort om lite i T- karet med nya stenar och skaffa lite fler snäckor.
Finns en bild uppe i tråden på grumlet!
Ett tips angående multisarna! Placera snäckorna långst fram! Du anar INTE hur mycket sand dom kan flytta!
Har en vall på ca 15 cm på halva framrutan nuKommentar
-
Än sålänge verkar allt lugnt med det nya Julidochromis dickfeldi paret.
Stundom simmar dom ihop nära varandra och stundom är dom ifrån varandra men jag har inte sett några tecken på aggressivitet imellan dom...
Dom är fortsatt ganska skygga och kikar hellst vara fram när de kommer något ätbart i karet.
Kommentar
-
Trevlig grottmiljö de fått.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Så jäkla bra blir det!
Jag tror Jullar ger dig ett trevligare kar än med prinsessor. Kommer bli riktigt nice detta!Kommentar
-
Mitt första Tanganyika kar, 120 Liter Lido
Jag vågar nu efter 4 dagar att påstå att paret lyckats behålla sitt band sinsemellan.
Dom kelar och håller revir ihop.
Idag har dom drivit ut det Multifasciatus par som höll till i 4 snäckor inne i grottan.
Det börjar bli klart vem som är störst i karet nu!
Kommentar
-
Idag kom jag hem med sex stycken Lamprichtys Tanganicanus. Blev FART i karet helt plötsligt!
Precis som jag trodde så blev Julidochromis paret mer vågade och rör sig nu på fler ställen i karet.
Multisarna verkar ganska toleranta imot Ta killin men om en Julle kommer nära så smäller det.
Känns lite mycket just nu och kanske lämnar tillbaka ett par och kör fyra stycken istället.
Ska låta dom gå in i karet och låta nya hierarki linjer dras så får vi se.
Kommentar
-
-
Idag kom jag hem med sex stycken Lamprichtys Tanganicanus. Blev FART i karet helt plötsligt!
Precis som jag trodde så blev Julidochromis paret mer vågade och rör sig nu på fler ställen i karet.
Multisarna verkar ganska toleranta imot Ta killin men om en Julle kommer nära så smäller det.
Känns lite mycket just nu och kanske lämnar tillbaka ett par och kör fyra stycken istället.
Ska låta dom gå in i karet och låta nya hierarki linjer dras så får vi se.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar