Om man inte vill att prinsessorna ska ta över karet, så bör man ha någon firre som äter andras yngel. En stråtrövare som är bra på det är Neolamprologus leleupi
Mitt första Tanganyika kar, 120 Liter Lido
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Har en förkyld liten kille som håller mig vaken denna lördags natt.
Suck blev en utmaning av rang det här lilla akvariet...
Just nu känner jag nästan för att dra igång ett hightech växtkar igen...
Men skam den som ger sig!Kommentar
-
Det är alltid för liten yta och volym. Det är det svåra. Att inse karets begränsningar. Man vill hu alltid ha merKommentar
-
Satt och gluttade på Juwel Lido 200 igår. 70x50x60 ca 200 liter totalt.
Men det är ju samma problem där egentligen med botten ytan... Hade dock gott att skita i juwel filtret. Och få två hörnen bredare isär. Då hade jag kunnat bygga två olika stenrösen tex. Hade jag kunnat få i ett par Compriceps så hade jag vart nöjd. Ett tag...Kommentar
-
Amen!
Satt och gluttade på Juwel Lido 200 igår. 70x50x60 ca 200 liter totalt.
Men det är ju samma problem där egentligen med botten ytan... Hade dock gott att skita i juwel filtret. Och få två hörnen bredare isär. Då hade jag kunnat bygga två olika stenrösen tex. Hade jag kunnat få i ett par Compriceps så hade jag vart nöjd. Ett tag...Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Men Lido 200 borde räcka för det du önskar.Kommentar
-
Kommentar
-
Fina bilderKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Tjejen skall iväg på
Middag en lördag om
Några veckor... Funderar allvarligt på att ta hem ett Lido 200 och installera och fråga dagen efter om hon gillar den nya inredningen...Kommentar
-
Haha, satt och kollade när jag matade... Ser ut som att jag missade tre stycken av Tanganyika Killin jag återlämnadeKommentar
Kommentar