Kommande Uaru

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ruined Soul
    Användare
    • September 2012
    • 615

    #16
    Gullranka borde funka att ha ovan yta så att det blir lite grönt i alla fall .
    Den är inte giftig om dom får för sig att börja tugga på den?

    Kommentar

    • Rasmus E
      Användare
      • August 2013
      • 68

      #17
      Jag har också funderingar på att skaffa Uaru senare i höst. Två frågor:
      1. Kan Uaru funka tillsammans med en grupp scalarer? Tetror ska ju inte vara några problem vad jag har hört, men kanske att scalarernas långa fenor är lite för roliga att naffsa i.
      2. På en höft, hur lätt är det att få tag på Uaru? Helst unga som får växa till sig. Jag bor i Gbg, men antar att man kan beställa hos en del välsorterade akvariebutiker om de inte har hemma.

      Kommentar

      • Ruined Soul
        Användare
        • September 2012
        • 615

        #18
        Svar 1: Ja dom funkar vad jag vet... dom går ju tillsammans i det fria. Uaru är ju lugna fiskar.
        För min egna del kommer dom att till en början gå med 6 rätt stora Altum VF. Men visst kan det nog smälla till vid lek.
        Beroende på hur många Uaru jag skaffar och hur fort dom växer så kan det hända att jag får ge plats åt Uaruna och sälja Altumen.

        Svar 2: Det kommer in titt som tätt i våra vanliga butiker här i Göteborg och då som ungdjur. Så i höst ska du nog hitta dom

        Kommentar

        • Rasmus E
          Användare
          • August 2013
          • 68

          #19
          Två positiva svar på mina frågor!
          Jag kommer flytta till en större lya nu i höst (=större akvarium) och hamnar då ganska nära Tropisk akvariefiskimport. Annars är omvägen via Kent i Nol inte alltför ovälkommen.
          Båda butikerna är väldigt trevliga.

          Kommentar

          • Ruined Soul
            Användare
            • September 2012
            • 615

            #20
            Trop Akvariefisk Import får mest in Uaru i inbytesväg och då större djur.
            Den som får in det titt som tätt är Herkules Zoo borta på Hisingen.

            Kommentar

            • Rasmus E
              Användare
              • August 2013
              • 68

              #21
              Tack för tipset. Vad kan odlad Uaru gå på? Jag har sett vildfångad för strax över 300:-, men inte lagt pris på odlade på minnet. För typ fem år sedan hade jag påfågelciklider och de ligger ofta ganska lågt i pris, runt 50-lappen. Det vore kul att skaffa en fiskart med "personlighet" igen.

              Kommentar

              • liv
                NCS Medlem
                • February 2005
                • 192

                #22
                Ursprungligen postat av Rasmus E
                Jag har också funderingar på att skaffa Uaru senare i höst. Två frågor:
                1. Kan Uaru funka tillsammans med en grupp scalarer? Tetror ska ju inte vara några problem vad jag har hört, men kanske att scalarernas långa fenor är lite för roliga att naffsa i.
                2. På en höft, hur lätt är det att få tag på Uaru? Helst unga som får växa till sig. Jag bor i Gbg, men antar att man kan beställa hos en del välsorterade akvariebutiker om de inte har hemma.
                I tfh.magazine juni 2013 er det en meget bra artikkel om uaru med fine bilder .Mange nyttige opplysninger om
                en praktfull fisk.Lykke til.hold oss oppdatert.
                jan

                Kommentar

                Arbetssätt...