FrigolitBakgrundsÄventyr

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Streamstone
    Användare
    • August 2013
    • 241

Oj jäklar TACK! Allihopa, så oerhört enormt för alla trevliga kommentarer. Det värmer som glögg i snödrivan. Hoppas jag lyckas trolla fram det bästa med resten av inredningen nu - sand, stenar osv, så att allt kommer till sin rätt och ser helbra ut och inte förvandlas till ett -jaha, ok då... I väntan på pengar och lite grejer som behövs köpas in så kommer det ta ett tag innan det startar upp på allvar.

Men den här fina responsen har fått motivationen att slå höjdrekord - att vilja fortsätta kämpa för ett grymt trevligt kar.

Kommentar

• Streamstone
      Användare
      • August 2013
      • 241

Nu så har bakgrunden lackad å klar. De va ett jädra jobb med alla skrymslen och vrår. Epolan V Epoxi funkar kanoners, trots att det var nödvändigt att gotta på lite extra för att komma åt ordentligt överallt i en del trånga skarvar, så blev det inga vita hotspots. Nu så några dagar senare efter detta så är det hela äntligen fastlimmat i karet. Trodde det skulle bli lätt som en plätt, men det blev visst lite bökigt och fick tänka om lite med en del moduler eftersom jag inte tyckte det såg lika bra ut som jag trodde att det skulle bli. Men inte värre än att det gick att få till och allt kom till användning ändå. Blev väl rätt nöjd till slut.

Även om det inte kommer vattnas och bli klart för inflyttning än på ett tag. Så kunde jag inte tygla lusten att sticka till Jula och köpa blästersand. Hardskejpa lite med alla stenar jag samlat på mig lite då och då och ja. En ledig dag och en massa timmars lekande med sten och lite småsur fru som tycker jag blivit knäpp. Så blev jag rätt nöjd och belåten och hällde på sanden också. Misstänker dock att jag kommer pilla lite och kanske gör nån ändring under tiden jag väntar på den stora dagen.

Sanden är lite överexponerad och ser betydligt ljusare ut än den är, liksom en del stenar. Det är lysrörskombon som spelar iFånens vitbalans ett spratt. Ska köpa nya och annat ljus senare. Det som saknas nu är lite snäckor som jag tänkt strössla med lite i hörnen och nånstans däremellan. Lite växter tänkte jag ge ett försök också.

ja nu är det väl så att FrigolitÄventyrsprojektet är slut och fortsätter som... 240l Tanganyika projekt, i en annan tråd. Det är snäcklekarna som lockar och pockar och lett in mig på det valet. Vilka får vi se, liksom resten av vilka firrar det kan bli. Tack å hej och på återseende
      Bifogade filer

Kommentar

• Repen1
        Användare
        • January 2013
        • 877

Tål att upprepas "jäkligt" snyggt. Ska bli riktigt kul att se med vatten i. Mille
        Dieselråttan

Kommentar

• FrePGun
          Användare
          • March 2009
          • 2410

Jiiises vad bra det där blev! Ser ut som ett riktigt proffsjobb!

Kommentar

• RickardK
            Användare
            • August 2013
            • 148

Helt enormt snyggt!!!!! Att det ser proffsigt ut är det rätta ordet.....

Kommentar

• Anders i Askim
              NCS Medlem
              • February 2008
              • 1032

Grymt snyggt!
              Mvh Anders
              Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

Kommentar

• Streamstone
                Användare
                • August 2013
                • 241

Tack! Det känns enormt motiverande att få så oerhört trevliga kommentarer. Skön belöning för mödan. Även om det har vart roligt så har det vart slitsamt tålamodsprövande och tidskrävande. Fast det är ju en del av tjusningen förstås som höjer värdet på resultatet. Jag är grymt nöjd och det hela blev betydligt bättre än jag trodde när jag påbörjade det här.

Kommentar

• tropheusforever
                  Användare
                  • May 2013
                  • 119

Hatten av för dig mannen ! riktigt snyggt jobb ! mycket roligare med egen gjorda grejer
                  Tropheus Ikola
                  Tropheus ilangi
                  VF Tropheus red rainbow kasanga
                  Tropheus Black Kiriza
                  Tropheus Red cheek Mpimbwe
                  Tropheus Black caramba
                  Tropheus Duboisi Maswa
                  Tropheus golden Kazumbe
                  Tropheus sp sjöberg
                  pettrichromis red bulu point

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Sune Holm (kommer jag ihåg rätt namn? ) nivå på detta. Sjukt proffsigt.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Charlotte
                      Användare
                      • April 2013
                      • 228

Men, jösses vad snyggt! Nu sprudlar tankar och idéer i huvudet. Man har ju råd att misslyckas.... även om det inte är det man vill. Nu har du inspirerat mig . Kan bara säga än en gång att: Fy fasen vad snygg den är!!! Känn dig stolt, för det skall du verkligen vara
                      Charlotte & Anders

720 liter x 2 Malawi
                      375 liter x 2 Malawi
                      500 liter Malawi
                      180 liter Malawi
                      100 liter Guppy
                      140 liter x 6 yngel
                      64 liter x 4 yngel

Kommentar

• Streamstone
                        Användare
                        • August 2013
                        • 241

Ursprungligen postat av Charlotte
                        Men, jösses vad snyggt! Nu sprudlar tankar och idéer i huvudet. Man har ju råd att misslyckas.... även om det inte är det man vill. Nu har du inspirerat mig . Kan bara säga än en gång att: Fy fasen vad snygg den är!!! Känn dig stolt, för det skall du verkligen vara
                        Jodå, efter alla värmande kommentarer så känns det ohövligt att inte känna sig lite stolt. Ännu mer stolt blir jag däremot om jag lyckas insperera andra. Sånt är grymt kul och givande. Du tänker som jag i början - va tusan, det är bara att börja och se vart det bär hän, mycket värre än så blir det inte. Dyrt blir det först när man ska lacka, för det är det enda som egentligen kostar lite mer. Men har man kommit så långt har man i princip lyckats och då är det ett pris som är väl värt att betala. Go for it! och jättetck för dom värmande orden.

Kommentar

• FrePGun
                          Användare
                          • March 2009
                          • 2410

Hur går det för dig? Har du satt i bakgrunden ?

Kommentar

• Streamstone
                            Användare
                            • August 2013
                            • 241

Jodå den är påsatt... hrm! Fel ordval - monterad å klar. Men det visste du väl redan? För du gav ju en oerhört trevlig kommentar på resultatet några inlägg tillbaks i tiden. Eller undrar du över hur det går för mig sen sist. Tyvärr inte så snabbt som jag önskar, även om skynda långsamt är ett bra sätt att uppnå lite bättre resultat än helst färdig redan igår. Inväntar lite grejer och när det är klart och betalt ska rummet karet står i målas om och sen måste jag vänta på nästa lön innan jag kan köpa fisk. Lite småfix och påhitt under tiden jag väntar. Rescapat lite några gånger (farlig lust att hänge sig åt) - och tänker på vad jag vill ha för fisk. Frugan tycker jag lider av en manisk störning.

Funderar på att börja vattna/laka ur karet och sedan köra igång det med lite växter och sparsamt med växtnäring nånstans 3 veckor innan planerat fiskköp. Börjar med typ 5 timmars belysning som jag långsamt utökar. Några vattenbyten, justera och kolla av hur stabilt ph, kh temp och dylikt håller sig (ska pröva att köra utan värmare - har funkat bra förut). Längtar löjligt mycket på att få komma igång.

Kommentar

• FrePGun
                              Användare
                              • March 2009
                              • 2410

Haha oj... Måste ha sett och skrivit de där när jag var sömndrucken... (Tio obligatoriska minuter med telefonen och forumet som sängfösare varje kväll).

Ska bli skoj att se karet med fisk i!

Kommentar

• Repen1
                                Användare
                                • January 2013
                                • 877

Vid igångkörandet kan du slänga i ett par "Guppy/Platy" som "testpiloter" så du ser att allt funkar som det ska o inte släpper något farligt från bakrunden. Mille
                                Dieselråttan

Kommentar

Arbetssätt...