FrigolitBakgrundsÄventyr

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

Wow! Vilket hantverk! Grymt snyggt! Ska bli skoj att se dom i karet!

Kommentar

• Streamstone
      Användare
      • August 2013
      • 241

Tack så mycket. Jo jag längtar också med stor spänning, och hoppas det blir lika bra som jag hoppas. Håller och sitter kvar. Tyvärr kommer det dröja eftersom jag har en del inköp kvar att göra innan jag kan sätta igång. Men jag har inte bråttom som tur är. Känns faktiskt skönt att låta det få ta tid och inte rusa igång allt - som det lätt blir när entusiasmen börjar brinna.

Får väl passa på att berömma ditt arbete också (fast det borde jag ju bjuda på i din tråd - ohövligt av mig). Där kan man verkligen snacka hantverk. Jag är grymt imponerad av både hantverket, uppfinningsrikedom, idéer och resultatet så långt.

Kommentar

• Malawifisk
        NCS Medlem
        • December 2012
        • 95

Mycket snyggt konstverk. Själv har jag haft problem med överlevnaden på mina bakgrunder frigoliten brukar titta fram efter några år när malar och andra gnagt på
        underlaget.
        http://www.youtube.com/user/malawifi...e=results_main

Kommentar

• Streamstone
          Användare
          • August 2013
          • 241

Så. Nu har jag kommit så långt att själva bakgrunden är målad och klar för lackning. Ska bara vänta in några dagar med en massa annat som måste ta tid innan det är dags för finalen. Modulerna har jag däremot lackat klart nu. Och det verkar ha gått utmärkt bra, som det verkar och ser ut. Inga vita hotspots. Lite trixigt att måla med lack i skrymslen och vrår, inte lika enkelt och smidigt som att slabba på med husfix och färg. Epolan V Epoxi blev det, inte den som heter golv också utan bara Epoxi lack. Blev lite orolig ett tag när ytan fortfarande kändes lite klibbig ett dygn efter. Men nu är det glashårt och klibbfritt. Kul det här, eller nja, lackningen var faktiskt det minst roliga. Bävar lite inför lackningen av dom stora bakgrundsdelarna. Många skrymslen och vrår där.

Jo Malavifisk. Jag är medveten om att det kan gå hur som helst med bakgrunden med tiden. Just nu är jag mer orolig över monteringen och att den sätter sig och sitter kvar som jag hoppas och vill. Sen får det gå som det går. Så långt är skapandet värt varenda sekund. Himla kul det här.
          Bifogade filer

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Jäklar vilken grymt snygg bakgrund. Mkt bra jobbat!

Har du lust att samla ihop dina inlägg och bilder till en artikel till CB?
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Ramnér
              Användare
              • May 2011
              • 61

Riktigt riktigt snyggt gjort! Grattis till en sjukt nice bakgrund!
              4.5 kubik Malawi/Tanganyika i källaren

Kommentar

• Streamstone
                Användare
                • August 2013
                • 241

Ursprungligen postat av DaRe
                Jäklar vilken grymt snygg bakgrund. Mkt bra jobbat!

Har du lust att samla ihop dina inlägg och bilder till en artikel till CB?
                Shit Pommfritt! Så bra? Det var jädran . Det blev betydligt bättre än jag själv trodde innan jag påbörjade det här frigolitprojektet. Men att jag skulle få en sån fin respons och invit trodde jag aldrig. Klart jag måste svara ja på en sån trevlig inbjudan - bockar och bukar ödmjukt. Har ju både bilder och textunderlag klart så långt, men... känner att jag vill knyta ihop en snygg påse som känns skapad specifikt för CB. Lite tråkigt att bara kopiera befintlig text rakt av.

Kommentar

• Streamstone
                  Användare
                  • August 2013
                  • 241

Ursprungligen postat av Ramnér
                  Riktigt riktigt snyggt gjort! Grattis till en sjukt nice bakgrund!
                  Tack så jättemycket. Börjar bli lite generad nu. Stolt och belåten också förstås, men inte mallig. Man ska inte ropa hej... Än är den inte helt färdigklar och sen kommer ju montering och vatten.

Kommentar

• Repen1
                    Användare
                    • January 2013
                    • 877

Har själv byggt många egna bakrunder i olika material, o hade även kurser för ungdomar i Karlstads akvarieförening för en 30 år sen,just i bakrunds byggen, men detta är nog den snyggaste "hemmabyggda" bakrund jag sett,så tummen upp för denna. Ska bli roligt att se den under vatten. Mille
                    Dieselråttan

Kommentar

• Streamstone
                      Användare
                      • August 2013
                      • 241

Ursprungligen postat av Repen1
                      Har själv byggt många egna bakrunder i olika material, o hade även kurser för ungdomar i Karlstads akvarieförening för en 30 år sen,just i bakrunds byggen, men detta är nog den snyggaste "hemmabyggda" bakrund jag sett,så tummen upp för denna. Ska bli roligt att se den under vatten. Mille
                      Tackar så jättemycket. Värmer gott och ovärderligt motiverande att höra.

Kommentar

• RickardK
                        Användare
                        • August 2013
                        • 148

Skriver under på alla svar i denna tråden..Det är en av de snyggaste bakgrunder jag sett även om de som finns i handeln räknas in..... Mycket snyggt!!!!

Kommentar

• jani
                          Användare
                          • June 2013
                          • 20

Riktigt j-a snyggt, bra jobbat !

Du kan väl hojta till när du gjort en likadan i måtten 200x60 så kommer jag på studs o hämtar
                          Varför snöar det alltid mest vid lyktstolpar ?

Kommentar

• ThomasK
                            Användare
                            • January 2013
                            • 286

Bara att hålla med övriga, jättesnyggt arbete du gjort
                            Mvh Thomas

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Verkligen ett gediget toppenarbete som är jättesnyggt! Votre jättekul om du kunde skriva en artikel till Ciklidbladet hur du gjort!
                              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• maltandis
                                Användare
                                • October 2003
                                • 1567

Snyggaste hemkörda jag sett
                                Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

Arbetssätt...