Kanonbilder! Du har gjort ett mycket bra jobb med ditt kar Punkfredd! De nya Oscar cikliderna är sjukt snygga tycker jag
540 Liter Gäddciklider med bakgrund av mjukt material.
Kollaps
X
-
-
dem gör sig riktigt bra redan i ditt kar! kan ju ha med att karet ät riktigt snyggt samtidigt som fiskarna är riktigt snygga (alla fiskarna)!!Kommentar
-
-
Kommentar
-
Idag testade den största gäddan om de gick att äta Pictus mal...
Ser bada en levande nu så tror han lyckats sätta i sig en innan jag fiskade upp denna.
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Riktigt Nice alltihopa! Har du lust att redovisa nuvarande fiskbesättning? Och gärna en video update med Oskar-paret hemmastaddaKommentar
-
2 Astronotus ocellatus (VF????)
2 Caquetaia myersi VF
1 Crenicichla regani VF
4 Crenicichla sveni VF
1 Pimelodus Pictus
1 L-191 VF
2 L-205 VFKommentar
-
Tack! Har haft så dåligt med tid att fota och filma de sista men kan bistå med en artlista:
2 Astronotus ocellatus (VF????)
2 Caquetaia myersi VF
1 Crenicichla regani VF
4 Crenicichla sveni VF
1 Pimelodus Pictus
1 L-191 VF
2 L-205 VF
har du reganin i de stora nu?
Har påfåglarna blivit mer orangea eller är de lika fina som förut?
Har lagt en beställning på 4 saxatilis till nästa vecka, kom ju på att jag ska ha större kar sen hahaKommentar
-
Dags för en liten uppdatering här känns det som.
Först tråkiga nyheter, Caquetaia myersi honan hade råkat i tjiv med någon, hoppat ur karet och studsat in i väggen och sen ner i mitt filterfack... Tur tänker ni, jo kanske men tyvärr hade hon skador över munnen så hon åt inte. Lät henne gå där själv för att återhämta sig (ja hon kunde röra sig) men en morgon var hon tyvärr avliden...
Har ju en jättefin Caquetaoa Myersi hanne kvar som jag funderar på att fixa ett nytt hem till.
En rolig och intressant art men har haft så mycket motgångar med dom.
Oscar cikliderna växer så de knakar!
Likaså gör Crenicichla sveni gäddorna, en tror jag har blivit "vuxen" då den är störst och plötsligt en dag färgade om sig till bläcksvart. Nu är den bara det imellanåt.
De övriga växer också på. Dröjer nog innan jag fått ut ett par, om jag får det, eftersom de övriga säkert behöver 4-5 månader till innan könsmognad.
Well well nog tjatat.
Här kommer en youtube rulle!
Kommentar
-
-
-
-
Kommentar
Kommentar