540 Liter Gäddciklider med bakgrund av mjukt material.
Kollaps
X
-
-
Minsta, tycker resan fram till fullvuxen blir mest spännande då. Om man har tålamodetSA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Tog mellan storleken på 5-8 cm... Nästan så de känns som att en 5 cm fisk kan ligga pyrt till med min största Hantel Hanne 😳Kommentar
-
Absolut så måste man ju ta det som funkar. Fick specialpris på dom så slog tillSA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Vad fasen ska jag hitta på med roten.
Den sjunker inte. Lyfta av påsarna förut och den for som en raket till ytan...
Ska de behöva ta flera månader?!
Kommentar
-
En läges rapport för karet...
Har alltså efter lite övervägande beslutat mig för att köra på en Dvärggäddciklid, nämligen Crenicichla regani . Med andra ord är väll projekttiteln lite felaktig då fokusen inte komma ligga på gäddor egentligen.
Har beställt 4 stycken vildfångade från Tabajos floden, mer exakt fångstplats vet jag inte.
Har även beställt 5 stycken Caquetaia myersi , dessa skall jag bara behålla 3 utav då de kan bli rätt stora.
Och mina tre "testpiloter" av Heros notatus stormtrivs i karet, har sett putsande på en rot.
Imorgon skall jag till Nol och köpa ett stort stim med Dolksticks tetror, tiden får utvisa om deras höga kropp räcker för att inte bli Myersi mat
Roten vägrar sjunka känns det som.
Kommer ta upp den och såga itu den en gång till så att jag kan sticka ner stockarna så dom ser ut som stående träd istället och kila in dom under mittstagen, kantstagen.
Blir nog en cool effekt med en massa lodrätta stockar i karet.
Har även fått ORDER om att tillföra något grönt i mitt bruna akvarie med bruna färglösa fiskar hahaha.
Börjar tycka att Ledrampen nog ändå är i klenaste laget, eller den täcker upp lite för dåligt, skall nog skaffa en vit led slinga som kompliment. Annars gillar jag att det är lite mörkt och glommigt.
Skall försöka fota lite med system kameran SNART.
Ser dock inte så roligt ut just nu med fryspåsar och skit i karetKommentar
-
Min vanliga tur...
Vita prick hade spritt sig i karet med Dolksticks tetrorna. Tur i oturen jag var nära på att köpa dom förra helgen och då hade jag haft det i mitt kar istället...
MEN! Imorgon kommer mina Myersi och Regani! Kan tyvärr inte hämta dom förens på lördag...
Äntligen!Kommentar
-
Här ska dom nog trivas.
Fullt av gömställen och flyktvägar för jagade fiskar.
Växter, Jay or Nei?!
Kommentar
-
Nei!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Ser skitsnyggt ut i mina ögon!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar