540 Liter Gäddciklider med bakgrund av mjukt material.
Kollaps
X
-
-
Projekttråd: 540 Liter Gäddciklider med bakgrund av mjukt material.
Hantlarna diggar det nya inslaget av inredning i karet. Fryspåsar med sand och sten i. Vilken envis jäkla rot!!!
Hmm. Verkar som att jag fått tag på "sällskapsfisk" har min arbetshörna bredvid akvariet och fiskarna håller gärna till på kortsidan när jag sitter här...
Senast redigerad av FrePGun; 07 October 2013, 20:41.Kommentar
-
Den där LEDrampen är så jäkla trevlig. Diskret och riktigt bra ljus!
Riktigt bra tips att använda påsar med sand! Blir riktigt bra med stocken på plats.Kommentar
-
Brukar sätta den på "skymningsläge" på kvällarna. Fiskarna bli mycket mer vågade och piggare när ljuset blir lite mörkare...
Skoj med blått månljus också. Händer mycket om nätterna med!Kommentar
-
Har inte hännt så mycket här ÄNNU.
Var och köpte ett fluval fx5/6 utblås idag för att fördela utblåset ifrån Eheim powerheaden och passade på att beställa lite fisk till karet.
4 Stycken 8-10cm Crenicichla regani VF Rio Tabajos
5 Stycken 8-10 cm Caquetaia myersi VF Colombia
Skall behålla ett par med Regani och
3 stycken Myersi när dom parat ut sig.
Ser verkligen fram imot den här dagenKommentar
-
Häftiga firrar. Foton?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
haha!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Får maila Imazo och snoka reda på fångstplatsKommentar
-
Intressant läsning på Glasers sida dock.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jepp det är bra skrivet.
Har blivit varnad för inomarts aggressioner. Men annars känns dom som ett mycket trevligt kompliment till större SA ciklider
Tror gäddorna blir bra med om jag får dom till att äta annat än levande.
Får spara mina drömmar om större gäddor till ett större kar.Kommentar
-
Om det är samma myersi som jag har från imazoo är dom fångade i Rio Ortequaza. Så vitt jag vet är myersi alltid från Colombia.SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Då kan det bli bilder från dig.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Visst men väntar tills hanen är mer än halvutfärgad.. men det är helt klart en "looker" heheSA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
Kommentar