If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
540 Liter Gäddciklider med bakgrund av mjukt material.
Först tråkiga nyheter, Caquetaia myersi honan hade råkat i tjiv med någon, hoppat ur karet och studsat in i väggen och sen ner i mitt filterfack... Tur tänker ni, jo kanske men tyvärr hade hon skador över munnen så hon åt inte. Lät henne gå där själv för att återhämta sig (ja hon kunde röra sig) men en morgon var hon tyvärr avliden...
Har ju en jättefin Caquetaoa Myersi hanne kvar som jag funderar på att fixa ett nytt hem till.
En rolig och intressant art men har haft så mycket motgångar med dom.
Oscar cikliderna växer så de knakar!
Likaså gör Crenicichla sveni gäddorna, en tror jag har blivit "vuxen" då den är störst och plötsligt en dag färgade om sig till bläcksvart. Nu är den bara det imellanåt.
De övriga växer också på. Dröjer nog innan jag fått ut ett par, om jag får det, eftersom de övriga säkert behöver 4-5 månader till innan könsmognad.
Härlig film, påfåglarna var rejäla fiskar, blir de större ?
Ja de är mycket fisk helt klart... Klumpiga matvrak! Ja dom kommer bli större, växer som bara den upp till ca 25 cm men sen ska de gå långsammare... Har hört/läst om exemplar på över 40 cm!
Kommentar